• Quenta Silmarillion

Helt OT; hur valde ni de nick ni har?

Själv valde jag Quenta Silmarillion för att jag gillar Tolkien och tycker om ovanliga namn!
    Hoppas många vill vara me´
    Kram!

• Svar på tråden Helt OT; hur valde ni de nick ni har?
  • Solaris

Solaris, efter vår katt, som sin tur fick heta det efter operativsystemet sun solaris.

• neeke72

neeke... jag hittade bara på det... va enkelt att komma ihåg...=)

• annca

Har kallats så sedan jag började plugga... Då hette jag Carlsson i efternamn.

• tolly

Min pappa kallade mig Tolly för min totala olikhet med Dolly Parton. Hon är ju ganska "kurvig", medan jag är raka motsatsen

• Toots

n brukar kalla mig för Toots.....(han är engelskspråkig)...

• Toots

Min man brukar kalla mig för Toots.....(han är engelskspråkig)...

Skall det ju vara så klart!!

• Lolinondoda

Jag heter Linda, men på rövarspråket blir det Lolinondoda En "rövare" helt enkelt...

• systernegativ

systernegativ är ett gammalt nick som hängt med mig i flera år. det är taget efter en dikt av bruno k. öijer med samma namn som speglade mig då. innan jag kallade mig det använde jag mig då och då av depeche modes "sister of night", men det dog ut för mååånga år sedan. systerdelen i det gillade jag dock väldigt mycket, så det hänger kvar. vidare var det då ett bra internetnick då jag var rätt negativ över huvud taget, men det ska även tjäna som en referens till mitt fotointresse.

den som klämde det utan förklaringen förtjänar en eloge :)

idag kanske systerpositiv skulle passa bättre? ;)

• Pip73

I de gamla dataspelen kunde man bara använda tre bokstäver när man hamnade på topplistan. Mitt nick då var Pip. Eftersom det var upptaget lade jag på mitt födelseår: 73. Därför blev det Pip73...

Kram Lena

• Aprilhäxa

Valde Aprilhäxa eftersom jag är född i april. Läste en bok av Majgull Axelson (tror jag hon heter) som hette just Aprilhäxa och jag gillade namnet.

Är dock första gången jag använt det som nick eftersom jag helst vill vara lite anonym till att börja med, har ett annat nick på t ex Bröllopstorget men funderar på att byta ut det till detta så småningom. Keep your eyes open!

Svar på tråden Helt OT; hur valde ni de nick ni har?