Inlägg från: mallansprallan |Visa alla inlägg
  • mallansprallan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nej ni har rätt att ta dit en städfirma som städar lägenheten och sedan skickar räkningen till säljaren!

• mallansprallan

Jag har varit med om detta själv nämligen. Vi flyttade in dagen före nyårsafton och det var ej städat. Eftersom man inte kunde få dit en städfirma då så städade vi själva och skickade ett brev till honom och krävde honom på 4000kr som skulle betalas till vårt konto. Så kan man ju inte alltid göra så det bästa är att anlita en städfirma. Såhär står det i mina papper från mäklaren:

"Skulle köparen vara missnöjd med städningen finns olika utvägar. Lämpligt är att köparen reklamerar bristerna till säljaren som att denna kan åtgärda dessa. Vägrar säljaren får köparen själv ta kontakt med med en städfirma och ge dem uppdraget att utföra en flyttstädning. Köparen kan sedan kräva säljaren på ersättning motsvarande städfirmans kostnad."

Detta SKA sedan mäklaren hjälpa dig med!

• mallansprallan

Vägrar mäklaren hjälpa dig med detta så meddela honom att du tänker anmäla honom! Tror det hjälper faktiskt. Finns gott om skumma mäklare tyvärr...

• mallansprallan

Åååh fy fan... det där hade jag aldrig rört. Bra att du tar tag i det. Sånt ska såna idioter inte komma undan med!

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!