Inlägg från: jeannette |Visa alla inlägg
  • jeannette

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

angelinah hej!

jag har läst hela tråden o jag verkligen tycker synd om dig som hamnade i en sånt sits...

Nu undrar jag en sak.
    Kan du inte ringa till konsumentverket i din kommun..eller en annan kommun...o fråga hur du ska göra i din sits....kanske de hj'älper dig o ger dig råd på hur du ska göra o så visar de dig olika regler som gäller

vet ej om de kan hjälpa med en mäklare men om man vänder sig till de o det är fel...så ger de dig rråd var du ska vända dig när sånt hände...

vem kan stå på din sida å försvara dig.

räkningen var på 4 tusen....med bilderbevis som hon som köpte huset hade tagit...

min kompis tyckte att det var bra städad. o hon vägra att betala...i rättigången blev det att hon fick betala till hon som skickade städfirma 500kr o resten fick hon som anställde de som stog för 3500kr.

eftersson åklagare tyckte att det såg inte så smutsig ut

Jag var hos henne o jag såg inte att det var smutsig...

men sånt kan hända...

i din fall man ser hur vidrig det är men ...jag ser att du är verkligen ensam i detta alltså du o din familj...därför tycker jag att du ska vända dig till konsumenverket...o ringa inte läsa på nätete inte samma sak...du ringer o frågar om de kan hjälpa dig med din fall...

sorry för stavfel

• jeannette

han, verkar inte vara intresserad att behålla kunder

men en sak är det fast det är sorgligt att lite hot hjälper.

o vi som har inte köpt hus än....vi har lärt oss en massa att detta ....till den dagen man bestämmer sig att köpa

• jeannette

det är inte bara anlita en städfirma o skicka räkningen till föredettahus ägaren

som jag skrev innan
    har en kompis som sålde ett hus privat o sedan både gammal o nya ägare gick igenom huset tillsamman efter att hon städade..

nya ägare tyckte att det såg hyfsad städad men att det fans små grejer som hon inte gillade o tyckte att det var smutsig
    min kompis sa går det bra att jag kommer till huset imån o fixar den?
    näää sa den nya ägare jag fixar den....

efter en månad min kompis får en räkning från en städfirma för 4 tusen hon ringde till henne o hon sa att hon inte hade tid att fixaDE så hon anlitade en städfirma o eftersson det var hennes shit så skulle hon betala.

hon vägrade för hon hade frågat henne om det gick brab att komma men hon sa själv att det var så litet o att hon kunde fixa det.

kompisen vägrade betala.
    det blev rättigång

min kompis fick betala 500 kr
    nya ägare fick betala resten

Jag tycker att TS har massa tålamod o har gjort det riktig bra!!
    sen efter att städning är gjort o fixat då kan hon berätta det till plus på tven eller skicka det till tidning eller va som helst men just nu handlar det att hon ska fixa att någon städar utan att hon gör det själv.

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!