• Anonym

Ska gifta mig i sommar men har ångrat mig...

Ok, vet att jag inte löser någonting genom att skriva inlägg här, men kanske ni kan ge mig lite ny input...

Det är så att jag ska gifta mig i sommar, halvstort bröllop med ca 35 gäster. Då när vi bestämde detta i vintras var det en kul grej och vi har haft många roliga timmar av planering.

Nu när det närmar sig så FATTAR JAG VERKLIGEN INTE HUR VI KAN HA BESTÄMT NÅGOT SÅ DUMT!!

Jag älskar min blivande förstås, och jag ser oss i en framtid tillsammans. Däri finns inte problemet.

Problemet är att jag verkligen inte förstår varför vi ska göra det. Vi vet ju att vi älskar varandra redan. Dessutom har vi bara varit tillsammans i 4 år, vilket kanske är för tidigt? Försöker inte att bry mig om vad andra tycker men kanske tycker de att vi är för unga? (25/26).

Vi har aldrig ens haft en inflyttningsfest, det känns som om bröllopet kommer att bli en katastrof, vi vet ju ingenting om att skapa lyckade fester!! Både jag och sambon kommer vara otroligt nervösa (för att festen ska misslyckas) och ingen av oss kommer nog tycka att det är så roligt. Och om inte vi tycker att det är roligt så kommer inte gästerna tycka att det är roligt. Och festen blir misslyckad.

Det är inget bra för relationen heller, vi är båda stressade och smågrälar med varandra en hel del, är ofta irriterade på varandra. Det drar fram några av våra mindre starka sidor.

Är rätt ny på jobbet så det slukar fortfarande en hel del energi, ändå så har jag FRIVILLIGT valt att ge mig själv ytterligare en grej att ha ångest över och med andra ord sabba den välbehövliga semestern. (I och för sig var jag arbetslös och fylld utav energi då vi bestämde detta så jag kunde ju inte veta att jag skulle känna så här nu...)

Jag önskar att jag kunde gå tillbaka till den stunden då vi postade inbjudningarna och LÅTA BLI ATT POSTA DEM.

Nu är det för sent.

• Svar på tråden Ska gifta mig i sommar men har ångrat mig...
  • Smilie

*kramar om*
    Det kommer att gå bra!
    Om ni älskar varandra och VILL leva hela livet tillsammans så kommer det att bli JÄTTE bra.
    Ni är INTE ensamma om att gräla under bröllopsplaneringen det kan jag lova er
    Men vill ni absolut inte så får ni ju ställa in.
    Festen är det roligaste och oroa er inte.. folk är där för att fira er inte bedömma er fest

• PetraD

Det kommer gå jättebra.
    Festen blir lyckad om alla har kul och det är jag övertygad om att ni kommer ha

grattis och stort lycka till

• Anonym (CJ)

Jag tycker du ska prata med din sambo om hur du
    känner...

• Anonym (snart gift)

*förlåt att jag skrattar *hahahaha*
    Gumman du har bröllopsnerver helt klart.. precis så där kände jag, ähh vi skiter i detta!!!
    Gumman det kommer att bli såå bra..

• fiffiluran

i mina öron låter det vara som kalla fötter pga lite halvkasst självförtroende.. klart ni klarar av att ha en fest o kommer ha kul på den, det handlar om er inställning inget annat. ni älskar ju varandra och sååååå unga är ni ju faktiskt inte.

men är ni båda överrens om att ställa in (eller skjuta upp!) bröllopet så ska ju inte det vara nått problem, det är ER fest och ingen ska bry sig om ni tar tillbaka inbjudan. Det handlar om hur NI vill ha det på er stora dag, och självklart kan man ångra sig.

• M4delene

Det låter som att du rent av har fått kalla fötter och blivit osäker på allt, för som du säger så älskar du din sambo.

Tycker du ska gå och kanske ventilera dina känslor hos en kurator eller liknande,för på dig låter det som att du är rädd och osäker, då är det synd att förstöra ert förhållande bara för det. Kuratorn kan hjälpa dig att bearbeta dina känslor och om du inte vill gifta dig så kommer ni komma fram till det.

Lycka till!

• Anonym (tjejen)

Glöm inte bort vad bröllopet egentligen betyder för er, det är ju eran kärlek som ska firas!
    LYCKA TILL!

• fabler

Min syster gifte sig i lördags och senast i fredags sa hennes man att "håller du inte käften och försvinner ur min åsyn så säger jag nej imorgon". Tror de e ganska vanligt att bli nervös och bråka när man planerar bröllop!
    Sen kan jag tillägga att jag har två vänner 23år gamla som ska gifta sig i höst och de har vart tillsammans i 5år. med andra ord bara ett år längre än er så för tidigt och för unga de tycker jag absolut inte.

• livsenergi

Ler lite när jag läser inlägget. Jag hade exakt samma känsla inför vårt bröllop förra året. Vi hade bara varit tillsammans i två år och ju närmare vi kom datumet desto mer säker blev jag på att vi tagit oss vatten över huvudet. Mest tror jag det berodde på att det är en så stor grej som man verkligen önskar ska bli jättelyckad och rädslan för att det ska bli något halvtaskigt arrangemang tar lätt över ju mer det närmar sig. I dag är jag jätteglad att vi inte ställde in. Allt blev lyckat och vi ångrar oss inte en sekund. Så här i efterhand kan jag tänka på hur mycket onödigt trams jag lade ner tid på i onödan. Detaljer som små målade ljuslyktor, hemgjorda servettringar, meny-kort etc.. Dagen hade fungerat alldeles utmärkt utan dem också. Alla små måsten stressade mig in i det sista. Jag tror att det är bröllopsnerverna som spökar för TS. Dagen kommer säkert bli jättelyckad. Tänk på att det är ER dag och att de som kommer är där för ER skull. Det är på ERA villkor och glatt humör räcker vääääldigt långt!

Svar på tråden Ska gifta mig i sommar men har ångrat mig...