• MrsMia

Förbannade balkongrökning!

Nej nu får det räcka! Det är ju inte möjligt att jag inte skulle kunna sova med fönstret öppet på sommaren pga min rökare till granne. Min man är astmatiker och själv väntar jag barn, så vi har goda anledningar till att inte vilja ha in röken i tid och otid. Att bara ha ventilationstrumman öppen för att åtminstone få in frisk luft går inte heller, för även därigenom kommer röken in. Nyttja balkongen? Bara att glömma. Den delar vi ju med grannen.
    I föreningen är det förbjudet att röka i lägenhet och på balkong, men ingen respekterar detta. Jag blir så trött..
    Vad ska jag göra? Så här kan vi inte ha det.

• Svar på tråden Förbannade balkongrökning!
  • yin yang

Och var enligt er förening får rökare röka?

• lokacitron

Det är väl bättre att röka på balkongen än inne i lägenheten.

• mammutten81

Vi har liknande problem, men vi har fönstret stängt, fast en friskluftsventil av den nya varianten som inte går elle rens ska kunna gå att stänga.
    Och balkongerna sitter tätt, och när grannarna röker så åker allt in direkt till oss.
    Jag har själv rökt i nästan tio år, men har slutat nu, och jag kan fortfarande stå med mina vänner när dom röker utan att störas av deras rök.
    Men dett aär fan extremt.
    Eftersom vi får in röken direkt så stannar den ju inne också, och det luktar så in i helvete.
    Om de röker inne så skiter väl jag i det.
    Men de vill tydligen inte ha röken inne, och inte vi heller.
    Bedrövligt att inte bostadsbolgaen gör något.

• mammutten81

Lokacitron-. För vem?

• Flutterby

TS: Jag förstår dig! Vi hade samma problem när vi bodde i lägenhet, kunde inte ha fönstren öppna pga all rök. Vansinnigt irriterande! Där vi bodde fanns inga regler mot det, men det har ju ni, så du får väl be att föreningen ser till att folk följer reglerna! Men det är ju inte lätt att få folk att sluta med oskicket!

• mirakelmamma

Fy för att ha det som ni! Det är jobbigt när rökare inte kan förstå att de påverkar andra med sin rökning.
    Kan ni inte försöka prata med grannen om att ni faktiskt blir dåliga av dennes rökning, kanske komma överens om nåt. Om ni inte har en så korkad granne som vi har då förstås.

• MrsMia

yin yang skrev 2007-05-31 09:13:38 följande:

Och var enligt er förening får rökare röka?
    Ja, det finns ju inte direkt en rökruta eller så på gården om det är det du menar..
  • lokacitron
    mammutten81 skrev 2007-05-31 09:15:56 följande:
    Lokacitron-. För vem?
    De som har barn och röker. De som inte vill få rök inpyrd i väggarna.
  • yin yang

MrsMia, den här jäkla hetsjakten på rökare lär aldrig ta slut. Jag röker inte själv, men jag tycker inte man behöver "avsky" folk som röker för det.

Hemma borde de väll få röka iallafall.

• Giz the wiz

röker vi inne så går det via ventelationen ut i hela grannens lgh.
    röker vi på balkongen så skriks det.
    röker vi ute i skogen så skriks det.

vaaaaaaart får vi röka så icke rökarna blir nöjda??

Svar på tråden Förbannade balkongrökning!