• xxJessikaxx

Ärligt talat - "tofsar" på en 35-årig tjej

Jag är en "kvinna" på snart 35 med page som är längre fram med jellång lugg och kortare baktill. Tvättar håret ungefär var 4:e dag eftersom det sliter så otroligt på håret att tvätta det ofta. Alltså är det svårt att hålla formen på frisyren efter ettpar dar och sedan måååånga år så kör jag med mina "tofsar", "pippilotter", eller vad man nu ska kalla dem när håret är bångstyrigt. Egentligen är jag superless på dom men inget blir bra, har provat diadem och då är sidohåret fortfarande ett problem, sjal runt huvudet gör att jag ser cancersjuk ut och svans baktill är ju bakhåret för kort för.
    De dagar jag är lite mer "uppklädd" på jobbet brukar jag inte ha tofsar för jag tycker i så fall att det är "tillåtet" då man har lite mer casual stil, typ klänning / tunika med leggings och ballerinaskor eller kortare byxor med lite sportig top eller så.
    Frågan är nu vad ni egentligen tycker om "tofsar" på en tjej i min ålder, är det ok på "rätt typ med rätt kläder" eller ser det bara patetiskt och fantasilöst ut? Ärliga svar tack då jag inte kan se på mig själv neutralt. Som person är jag nog mer den "busiga typen" än den "vampiga och strikta" om ni förstår jag menar

• Svar på tråden Ärligt talat - "tofsar" på en 35-årig tjej
  • Damien och Adrian

varför skulle din ålder påverka frisyren? Om man genomgående klär sig och ser ut som 14, ja, då är det paptetiskt, men om du bryter av med något annat så spelar det ingen roll! Så om du inte har magen bar samtidigt som du visar trosorna och köper kläder på BIkBok - ta det lugnt!

• xxJessikaxx

Glömde säga att det finns ju bilder i galleriet, har till och med jag har tofsar på själva presentationsbilden.

• NoAngel

Jag är snart 33 och har tofsar ibland..
    Så jag tycker att det är helt okej när det passar med övriga stilen som du skriver!
    Jag har långt hår och har mina tofsar ganska lösa och långt ner, sätter jag dem högre upp på sidorna så tycker jag att jag ser ut som en 7-åring i håret..

Men ha du dina tofsar om du gillar det och det håller håret på plats!

• NoAngel

kollade på dina bilder.. och tycker att du är jättesöt med dina tofsar!

• jempagirl

Du passar jättebra i tofsar, tycker själv att tofs är super, snabbt, smidigt enkelt å snyggt. Fortsätt med det oavsett ålder.

• Diwa

spanade bilderna

var tvungen å kolla för jag såg framför mig en tjej i två pippilottor (med bollsnoddar) och hängselbyxor

men de där är ju jättevanligt?
    här finns det massor som har håret så...och i somras på stranden var det fler som hade håret så än utsläppt

jag kulle inte ha det i pippilottor dock, men hästsvans och klämma för att få bort luggen kan jag ha

har hellång lugg men den faller ju så man inte behöver sätta upp håret.

men en undran...om du inte är riktigt nöjd med att ha håret i svansar varför inte byta frisyr?
    eller byta schampoo så du kan tvätta håret varje dag?

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • grisekno

Det är väl som med mycket, det har inte med ålder utan med person att göra, och jag tycker du passar bra i tofsar!

Är själv 30. Är numera korthårig, men hade ofta både tofsar o flätor när jag hade långt hår...skulle nog ha det nu med.

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • grisekno

Håller med om att det ser barnsligare ut om man har tofsarna högre upp...

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • bigmacoco

Jag är 37 och har all sköns frisyrer; tofsar, spännen, tuperat, slätkammat - allt beroende på dagsform!

En jämnårig kompis har våfflat hår ibland - sten-coolt!

• Sylt

Tycker du klär bra i tofsarna. Fick också en annan bild framför mig först..... Du ser helt klart inte ut som 35 Glad. Tycker det är stor skillnad på sportiga/lolita och eleganta tofsar (dina är det första alt).

Men man ändrar sig ju äldre man blir. Innan sa jag att när jag fyllde 30 skulle jag inte ha längre hår än till axlarna. Tycker det finns många 40 o 50-taggare som tror/vill se ut som 16 år och det är bara sorgligt. Meeen, nu sitter jag här, snart 33 år och har hår längre än till axlarna.... för jag är ju inte så gammal Flört . Nu har jag flyttat den gränsen till 40år - DÅ har jag blivit en mogen kvinna som har page *asg*

Svar på tråden Ärligt talat - "tofsar" på en 35-årig tjej