Ärligt talat - "tofsar" på en 35-årig tjej
Jag är en "kvinna" på snart 35 med page som är längre fram med jellång lugg och kortare baktill. Tvättar håret ungefär var 4:e dag eftersom det sliter så otroligt på håret att tvätta det ofta. Alltså är det svårt att hålla formen på frisyren efter ettpar dar och sedan måååånga år så kör jag med mina "tofsar", "pippilotter", eller vad man nu ska kalla dem när håret är bångstyrigt. Egentligen är jag superless på dom men inget blir bra, har provat diadem och då är sidohåret fortfarande ett problem, sjal runt huvudet gör att jag ser cancersjuk ut och svans baktill är ju bakhåret för kort för.
De dagar jag är lite mer "uppklädd" på jobbet brukar jag inte ha tofsar för jag tycker i så fall att det är "tillåtet" då man har lite mer casual stil, typ klänning / tunika med leggings och ballerinaskor eller kortare byxor med lite sportig top eller så.
Frågan är nu vad ni egentligen tycker om "tofsar" på en tjej i min ålder, är det ok på "rätt typ med rätt kläder" eller ser det bara patetiskt och fantasilöst ut? Ärliga svar tack då jag inte kan se på mig själv neutralt. Som person är jag nog mer den "busiga typen" än den "vampiga och strikta" om ni förstår jag menar