Inlägg från: Skräpet och Skrotet |Visa alla inlägg
  • Skräpet och Skrotet

Gbg´s lattebarn bäst före efter Juli-06 och innan Maj-07

Hej! Nu har jag hittat hit. Kom inte ens in på den gamla tråden nu när jag försökte...

• Skräpet och Skrotet

Picknic i slottskogen måndagen den 4 Juni kl 11.00 Vegagatan.
    Vi har picknik om vädret tillåter,annars avblåser vi redan på söndagen om det verkar bli dåligt väder. I sådanafall så fikar vi på något fik istället. Obligatorisk promenad naturligtvis

Marie med Milo (Leo om det blir picknik)
    Lisa med Maja + ev en ickeFLare

• Skräpet och Skrotet

Har absoulut ingen aning vad jag ska ta med till picknicken på måndag. Finns det tårta över sen söndagens kalas, kanske det blir lite sånt till efterrätt. Annars är jag väl inne lite på pannkakor. Men Subwaymacka är ju inte heller helt fel...

Idag blir det shopping för hela slanten. Mina föräldrar är här, så mamma får passa Maja när jag står i provhytten.
    Ikväll blir det Liseberg och Martin Stenmarck, så vi får väl se om jag ser några andra FL-mammor.

• Skräpet och Skrotet

Nu börjar vi om på en liten mamma-barn lista igen.
    Dom som vill vara med skriver sitt nick+riktiga namn å barnets eller barnen vid flera om man vill.
    Skriv INTE hur gammal barnet är utan när det är fött.
    Sedan får man gärna skriva vart ,man bor,ålder m.m.
    Kommer lägga till listan i trådstarten om nån vecka.

Marie(Engel27)27 år med Milo(2/12 2006)och Leo 6 år. Bor i Mölndal med min sambo Daniel

Beatrice (Mia Wallace) 28år med Inez 26/12 2006. Bor i Kallebäck med min man Thomas

Erica(Celiniz)24 år med Celina 14/9 2006. Bor i Billdal med min sambo Samuel.

Marlene(Marre76) 31 år med Marika(25/9-1996) och Lucas(14/12-2006). Bor i Västra Frölunda med min sambo Christian

Annika(arwen80) 27 år med Jonathan 24/12 2006. Bor i Lindome med min sambo Mattias

Maria (MariaNylander) 34 år med Elias 4/11 2006 och Amanda 13/10 1998. Bor på Eriksberg med min sambo Kent.

Jonna (Minimilian) 23 år med Milian 10/9 2006. Bor i Kullavik med min sambo Sanharib och vår blandrastik Sessan.

Lisa (Skräpet) 29 år med Maja 10/2 2007. Bor i Tynnered med min man Christer.

• Skräpet och Skrotet

Idag har vi varit och shoppat loss. Gud så härligt!!! Två tröjor och ett linne till mig och ett par hörselkåpor till Maja, så snart bär det av till Liseberg!

• Skräpet och Skrotet

Maja brydde sig inte alls om att vi var och tittade (mer än lyssnade) på Martin Stenmarck. Hon sov som en stock. En sur dam kom dock fram till oss och sa att så hög ljudvolym minsann var skadligt för små barn. Bad henne kolla ner i vagnen där Maja sov med sina hörselkåpor och då blev hon tyst.

Godnatt allesammans...

• Skräpet och Skrotet

Hallå tjejer!

Här blir det babysim i eftermiddag. Ser verkligen fram emot att glida ner i det varma vattnet.
    Har besök av mina föräldrar i helgen och känner nu att det gärna får bli söndag eftermiddag snabbt. Pappa går mig på nerverna. Kom inrusande på morgonen i vårt sovrum när Maja vaknade för att ta upp henne. Jag hade precis reagerat att hon var vaken och höll på att gå upp. Han snuvade mig totalt på min stund med Maja på morgonen. Är fortfarande skitsur...

• Skräpet och Skrotet

Min pappa är väl bara en stolt morfar, men det var sättet i morse som irriterade mig. Får väl låsa sovrumsdörren i natt... Nä då, skämt åsido. Han åker hem i morgon, så på måndag är allt tillbaka till det normala. (Med picknick förstås!)

Ikväll har gubben och jag varit på stan och käkat utan barn. Vad underbart!!! Stod sedan och kollade fotboll på avenyn och fick se det rafflande slutet.

Hoppas ni haft en trevlig dag/kväll...

• Skräpet och Skrotet

Äntligen har vi landat efter besöket i helgen.

Emma: Grattis på födelsedagen.

Åsa: Kul att dopet gick bra. Härligt att kunna sova igenom sitt eget dop!

I morgon tar jag med mig hemmagjord pesto till picknicken. Har käkat det idag och det är underbart gott. Kanske slinker ner en bulle eller en chokladmuffins i bland maten också...

Hoppas det blir lika bra väder i morgon.

• Skräpet och Skrotet

Tack för en trevlig fika. Maja somnade så fort vi lämnade er och sov hela vägen hem. Nu ligger hon och gör karatesparkar mot babygymmet och väntar på att få sticka på babysim...

Svar på tråden Gbg´s lattebarn bäst före efter Juli-06 och innan Maj-07