Inlägg från: Ödlan |Visa alla inlägg
  • Ödlan

Förbannat TRÖTT på ungarnas Dagis!

En sak som jag retar mig på på vår fsk är att de vill att man hämtar tidigare ganska ofta. De har öppet till 17.00. Jag och min man jobbar 100%. Jag slutar kl 16.00 och har 1 timme restid.
    Många av de andra barnens föräldrar är hemma med syskon eller är arbetslösa.
    De kan tom ringa till oss och säga att vårt barn är det sista barnet och de andra barnen blir hämtade senast kl 16.00. Detta tycker jag är helt galet!
    Jag undrar hur alla andra gör? Kan ni dra titt som tätt från era jobb bara för att er fsk-personal vill sluta tidigare. Det skulle ju jag också vilja göra. Ringa till våra kunder på jobb och säga- Ja kan vi kanske fixa det imorgon. Det är bara du som behöver hjälp idag så jag tänkte om jag kunde dra hem istället.

• Ödlan

eilenna78

Ödlan:
    Jag var själv ensambarn på förskolan sista timmen ganska ofta och jag kommer aldrig glömma den känslan!!! Om mina "fröknar" hade ringt till min mamma hade jag blivit överlycklig!
    Jag vet att jag klagade aldrig men det var sååå sorgligt att vara sist kvar och det är nog därför dom ringer.
    Dom arbetar ju där för att dom tycker om barn och vill deras bästa och inget annat!
    Kan det vara så att det är någon som börjar fråga efter mamma och pappa den där sista timmen???

Svar:
    Det är en förskolelärares jobb att stimmulera barnen även om det bara finns ett kvar. Då tycker jag att även dina "fröknar" misslyckades med sitt jobb. Vem är det som förmedlar känslan till barnet att det är trist eller hemskt att vara sista barnet? Nu så hämtar jag min dotter kl 17.00 vilket inte är jätte sent. Jag slutar mitt jobb kl 16.00. Hur många heltidsarbetande gör det? Plus att jag har 30 min lunch och inte en timme så att jag kan hämta henne tidigare. Vad är det som är sorgligt att vara sista barnet? Jag har arbetat på en förskola i tre år och jag var oftast den som stängde. Det handlar ju om att aktivera både sig och barnen istället för att bara sätta sig i en soffa och glo. eller som många gör börjar att städa och lyfta upp stolarna på borden!!!??? vilket borde vara helt förbjudet!

Svar på tråden Förbannat TRÖTT på ungarnas Dagis!