• Fidelis ad urnam

Hur och vart kan man skaffa ett fadderbarn?

Genom vilket företag har du ett fadderbarn?
    Vilket företag rekommenderar du?

I am who I am and I will never change to please anyone else.
  • Svar på tråden Hur och vart kan man skaffa ett fadderbarn?
  • Helen72

Jag har fadderbarn via barnfonden och har haft det sedan 13 år tillbaka. Helnöjd!

• Sallisen

Jag hade fadderbarn via Plan International. Tog paus ett tag när vi hade det ekonomiskt lite tufft själva. Ska ta upp det snart igen, även då via Plan tror jag.

• gitarr

Vi har fadderbarn genom SOS-BARNBYAR, de är seriösa.

• tomcar1

Hej !
    Jag har haft fadderbarn genom Barnmission i U-land och det var jättebra. Fick många brev och kort på fadderbarnet, när hon fick mina paket och brev. Nu har jag ett fadderbarn genom Hoppets stjärna och det valde jag då de har handikappade barn i Lettland man kan bli fadder åt.
    Mvh tomcar1

• hotten

Jag har hälsat på mitt fadderbarn några gånger i västindien som jag har genom hoppets stjärna, tycker väll lite så å så om hur seriösa de flesta hjälorganisationerna är .. fast de absolut gör mycket bra!

Men därför stödjer jag å driver ett barnhem genom en förening där allt sker frivilligt utan betalning, även resorna bekostar man själv! varenda kr går till lilla barnhemmet å man har full koll , inga pengar försvinner i en stor organisation, admistration osv..
    www.barnhemmet.se

• SpecialK

Jag har ett fadderbarn genom barnfonden sedan februari och redan hunnit få tre brev, min mamma har ett genom plan international och jag känner att barnfonden är bättre, via barnfonden kan man skicka pengagåva på max 1000 kr/år (man kan dela upp det på olika tillfällen) direkt till familjen, där de sedan redogör vad de köpt. På plan får man inte skicka pengar. Plan har också begränsat antal presenter man får skicka till 2-3 ggr/år.

Hoppas det hjälpte

• Xgirl83

Med Action Aid får man inte skicka presenter alls, och säkerligen inte pengar heller då. :/ Hm, man kanske skulle valt Barnfonden då. Fast nu har jag ju mitt lille fadderbarn och vill inte sluta med det såklart!

• Nile

Jag vet en superbra organisation med personlig kontakt startad av en eldsjäl i sverige. Hon och hennes familj driver verksamheten. Den finns i Indien. Mycket personlig kontakt, man får skriva hur många brev man vill, skicka presenter och får mycket tillbaka, som brev, foton (varje gång man skickar gåvor, eller när man ber om det) och vill man ha uppdatering om sitt fadderbarn eller undrar över något så är det bara att skriva och fråga över e-post. Jag har själv två flickor via denna verksamhet och jag och kvinnan i fråga har haft mycket mailkontakt, säker har vi växlat 100-tals mail och sms på dessa få månader jag varit fadder. Nästa sommar får alla faddrar möjlighet att åka och träffa sitt fadderbarn tillsammans med de andra faddrarna. Jag och min sambo ska självklart åka. Men kan man inte då så går det bra att åka dit när man vill bara man talar om det så familjen vet att man är på väg.

Eftersom verksamheten är liten och bara vill ha seriösa förfrågningar om fadderskap får den som är intresserad av mer info först skriva till min e-post: elinlindberg1985@yahoo.se

Hoppas att någon hör av sig, barnen har ingen framtid utan fadder!

• Cotton Candy

Jag har precis fått ett fadderbarn genom Hoppet Stjärna. Valde dom eftersom man kunde välja ett land i Östeuropa. Känns som barnen där också har det tufft men ibland glöms bort. Har en liten flicka på 2 som är handicappet och som bor på ett omsorgshem i Lettland.

Svar på tråden Hur och vart kan man skaffa ett fadderbarn?