• Indorina

Vilken kattförsäkring?

Har just råkat ut för alltför höga veterinärskostnader för mina små kissar och inser att jag (sent om sides) verkligen behöver teckna försäkring. Vilken är bäst och billigast på samma gång? Dvs har någorlunda låg självrisk och har låg premie??? Vet nån om man får rabatt om man försäkrar 2 katter samtidigt nånstans? Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Vilken kattförsäkring?
  • Lady1nblack

jag har agria på mina 2 katter, de kostar tillsammans ca 90kr i månaden, kastrerade hankatter varav den ena är öronmärkt.. självrisken är 1000kr... jag har försäkrat upp dem till ett vet.belopp på 20.000

• Birgitta2

Jag betalar 65 kr i månaden hos Agria. 1600 kr i självrisk och 20% på övriga kostnader. Ingen mängdrabatt på flera katter.

Jag är nöjd med Agria. En av mina katter bröt benet. Klinikens slutnota blev 11.500 ca inkl op. med spik i benet och inläggnin ett antal dagar. Min nota blev, efter direktreglering hos Agria, på 4500 ungefär (det är ett tag sen så siffrorna tar jag ur minnet).

• emet

Hej Jag hade mina katter hos agria, kostade cirka 1600 kronor om året. Ingenting hände under den tiden jag ägde dem men vad jag har hört av bekanta så ska Sveland vara de med bäst vilkor.

• Nevy

Jag har Folksam. Cirka 100:- för 2st/månad. 1500 i självrisk och 20% på överstigande belopp. För mig blev det billigare med Folksam än Agria.

Jag är tacksam för att jag tecknade försäkring. Min ena katt blev sjuk och lades in på sjukhus. Istället för 10 000 så betalade jag nästan 3.

• Fru U

Är det olyckor som hänt dina katter eller är de sjuka? Är de sjuka så påverkar det möjligheten att skaffa försäkring, likaså kan ålder påverka och ibland kräver de friskintyg från veterinär

Live and let live
  • trollet83

Jag har också Folksam, betalar 430 kr/år och katt. Då e det bondkatter, kan ej exakta självrisker osv.

• Nevy

Ska tillägga att jag har raskatter och får livförsäkring om de dör. Kanske därför min är lite dyrare än trollets.

• Indorina

Fru U: De är inga "sjukliga" katter och är bara 8 mån. Igår kastrerades min lilla flickkatt och sen hon kom hem igår e.m. har hon kräkts konstant och inte fått behålla varesig mat eller vatten. Åkte in med henne på kvällen och de sa att hon verkade ok, men kräkandet fortsatte hela natten och nu ligger hon hos veterinären på dropp och de var tvungna att ta massa prover+röntgen+ultraljud. Inte billigt men vill ju bara att hon blir frisk igen!!! Inser nu att man behöver försäkring även på småkissar.

• Majsan70

Jag kan väl rekomendera att lösa en något högre vet. försäkring. Vi har löst maxbeloppet på Agria och har dessutom både avel o liv på våra katter. Detta resulterar i en summa på cirkus 1700 om året. 1000 kronor självrisk och 10% rörlig.

Är katten chippad så får man lite rabatt oxå.

Svar på tråden Vilken kattförsäkring?