• ElinAlenteg

Barnstorlekar???

Hej hej!

Jag har tänkt köpa nått fint plagg till en kompis barn men har ingen koll på vilken storlek jag ska köpa...Kan ni kanske hjälpa mig?
    Barnet i fråga är snart två månader och normalstort.
    Vad "heter" storleken för barn i den åldern och uppåt?
    Tex om jag vill köpa ett plagg som hon kan ha när hon är 5 månader.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Barnstorlekar???
  • Johje

Barn växer ju så otroligt olika.

Min äldsta hade storlek 74 när hon var sex månader och helt normal, medans min yngsta hade 74 när hon var 1 år.

Kan du så fråga mamman vad hon vill ha för storlek på kläder

• Mejas mamma

Det bästa är ju att fråga, men det kan ju skilja från plagg till plagg med, så ett ev byte skulle ju kunna rädda situationen.

Det är superkul med barnkläder!

• honyponken

om hon är 2 månader så hade jag köpt 62/68 eller ren 68.

• ElinAlenteg

ok..jag ska kolla lite nu vad det fanns för storlekar...vissa kläder var till större barn och vissa till mindre...
    Tack för era svar

• Börnen

Mina barn har haft 56 vid den tiden. Så är det inget extremt stort eller litet barn så kanske 62, 62/68 eller 68? Köper du en stor storlek så kan de ju alltid ha det senare. Men köper du sommarkläder så satsa på 62/68 tycker jag. Min tjej är nu 6,5 och har stl 68.

♥Emil 050611♥ och ♥Maja 061116♥
  • Börnen

Sedan kan jag tillägga att Lindex har små stl på bodys, HM är ganska stora i stl och KappAhl har nästan bara dubbelstorlekar (62/68) på sina, till skillnad från Lindex och HM. PoP är också ganska stora i storleken.

♥Emil 050611♥ och ♥Maja 061116♥
  • miababia

min lille plutt är snart 4 mån och "normalstor", han har nu 62 så jag skulle nog siktat på 68 el stor 62, beror ju som sagt på var du handlar. man tycker ju det borde vara samma men....

Svar på tråden Barnstorlekar???