• Netriosa

Bada med vattkoppor?

Bada med vattkoppor, får man det måntro?

• Svar på tråden Bada med vattkoppor?
  • Happy me

Japp, och det är skööönt för dem! Så i plurret med barnet!

• Happy me

Förresten. Försök att ha vattnet lite svalare än vanligt för det är ju för att det ska lindra som ni badar barnet.

• Netriosa

Åh vad jäntan kommer bli glad för det Tack för ditt svar!

• Happy me

Köp gärna lite xylocainsalva på apoteket, det lindrar också det värsta för henne.

• Netriosa

Köpte kylbalsam, frågade på apoteket om det var nått för vattkoppor och det var det tydligen. Apoteksbruttan nämde aldrig nån annan salva

• kidA

aloe verajuice är en hit annars.

busbebis i magen i v 29 o busungar hemma födda -06 o -00
  • Netriosa

Ahaaa...har faktiskt aloevera hemma ståendes i fönstret...kanske ska bryta av en "gren" Tack för tipset!

• kidA

det är jätteskönt lindrande mot klådan. ta till natten sen eller ngt. pressa ur litegrann o smörj. var det som funkade bäst på min dotter. o svala bad.

busbebis i magen i v 29 o busungar hemma födda -06 o -00
  • Netriosa

Tackar så hjärtligt för tipset!
    Ser att vi är nästan lika långt gångna också Jag är snart i v. 29 också

• Netriosa

Hade visst xylocainsalva hemma! haha, kul att man vet vad man har i medicinskåpet Ska ta och dutta på lite när jäntan kommit upp från badet, och sen ikväll testar jag aloveran. Känner mig som värsta sköterskan här

• Happy me

Ja, jag har tre ungar och gick precis igenom den tredje omgången vattkoppor, man lär sig en hel del genom barnen.

Något som förmodligen också finns hemma och som också "funkar" är potatismjöl!
    Men - se för guds skull till att ungen är riktigt torr innan du prövar det...

• utstuderad

Man ska INTE bada med vattenkoppor. Pratade med barnmottagningen i början av veckan just om att bada och detta var inget som de rekommenderade för om där var någon koppa som sprukit så kan det leda till infektion av att bada, man skulle helst bara duscha.
    Vi fick rekommenderat kylbalsam eller ACOs after sun det skulle lindra besvären.

• Mirris

När Alexander hade vattkoppor så duschade han i evigheter Strålarna kliade honom lixom.

Så jag rekomenderar nog dusch före bad!

• Happy me

Men det där med infektion har jag funderat på. Vad skulle det komma av? Och blir en en infektion så vad ska de göra, jo badda med vatten... Men så klart att de kan sitta i badkaret och duscha i stället iofs.

Svar på tråden Bada med vattkoppor?