Inlägg från: suzolina |Visa alla inlägg
  • suzolina

Arbetsförnedringen!

så var dem med af i min kommun. men maken skrev in sig i grannkommunen och de var så underbara...
    i vår grannkommun hade de även misstolkat reglerna och i provade ta upp det med dem men tji snacka om byråkrati..men när vi berättade på af i grannkommunen valde rekryteraren att själv kontakta dessa idioter i vår kommun och ta upp det...rönskar alla som jobbar där fick sparken och blev tvungna gå på dessa lära sig söka jobb kurser...

jag ska själv skriva in mig på mångad men jag kommer vägra få hjölp av dem.jag kan använda dator och jag vet hur man skriver cv ...

• suzolina

men har ni sett det nya de har kommit med på hemsidan. www.avstamp.nu jag asflababde igår ..en katt ska leda till och ge dig tips hur man skriver cv...ja min tvååring tyckte katten var söt men jag undrar omde verkligen har rätt att idiotförklara oss

• suzolina

mjuik : ja det som underlättar för min del är att ajg ändå inte har rätt till ngn ersättning...

• suzolina

mjuk jag ska skriva in mig men jag kommer inte låta de förpesta mitt liv

• suzolina

isekika : jag tog min andra examen igår och tänkte precis som du att avstamp kunde vara något..men det var bara för mycket...

• suzolina

DET ABSOLut värsta är att på deras hemsida står : utbildningen är för de som är arbetslösa , delviss arbetslösa eller riskerar att bli arbetslösa.min man blev upspagd och visste att sista jobbdagen var 30/6. då han ville gå en svetsarutbildning ville han ställ asig i kö redan i maj för att slippa vara utan sysselsättning men det gick inte sa dem. så han fick stämpla istället vilket är ju helt sjukt egentligen..

men sen fick han börja på utbildningen och efter tre veckor medelade de att han skulle få gå hemma igen. av ngn konstig anledning. då tröttnade phan på skiten och sökte samma utbildning via komvux och tog lån då de vägrade betala ut rekryteringsbidraget då han inte gick via af....men skitsamma han blev färdig och tre killar som började samtidigt som han fast häll sig till af är långt ifrån färdiga och de har blivit hemsikade flera ggr utan att veta vad det är de egentligen väntar på...

Svar på tråden Arbetsförnedringen!