• sarah

v. 35 +

Nä nu längtar jag så mkt efter att bebis ska komma att jag verkligen behöver prata av mig med andra som är i slutet av graviditeten och antagligen lika "trötta på att vara gravida" som jag.

Går in i v. 36 i morgon och tycker tiden bara står still!!
    Inte blir det bättre av att kroppen börjar säga ifrån med ryggont, sammandragningar, ischasbesvär och vara allmänt ur form.

Varje kväll står jag inne i "lillans" rum och tittar på på alla hennes saker. Lika mkt som jag längtar efter att se henne i sin nya spjälsäng, åka runt med henne i den fina barnvagnen, klä på henne alla nyinköpa kläder - lika svårt har jag att verkligen fatta att JAG ska bli mamma och få en alldeles egen liten bebis som bara är MIN (och min mans) ---- På riktigt.

Dessutom börjar man ju bli lite orolig för detta med förlossning....

sarah v. 35 BF 1 April

• Svar på tråden v. 35 +
  • sarah

Sista dagarna måste verkligen vara jobbiga, att bara vänta och vänta.
    Hoppas man inte går över tiden bara, sånt tålamod har inte jag!!

• sarah

Metoyou: tack. jag får höra att jag är liten för "tiden" men det känns inte så när man vaggar runt som en pingvin och knappt kan vända sig i sängen

är det fel att hoppas lite grann på att man åtminstone föder liiiite tidigare än beräknat....?

• sarah

Tänkte passa på att fråga om det är någon mer än jag som lider av nästäppa?

Har varit lite småtäppt sen början av graviditeten, men sen för typ 3-4 veckor sen kändes det som jag även var lite förkyld. Började med nässpray då jag fick ont i huvudet av att vara täppt. Nu 3 veckor senare försöker jag "sluta" med nässprayen vilket resulterar i att jag är helt super täppt, kan inte andas, har ont i huvudet och det är jätte jobbigt att bara gå i trappan eller äta för jag blir så anfådd, vågar knappt tänka på att gå och lägga mig i kväll.....
    men jag vågar inte använda nässprayen mer...

• sarah

Jag har trosts mina dagliga krämpor - sovit ganska bra om nätterna och vaknat utvilad. Men de senaste nätterna har något förändrats. Går på toa typ 2 ggr. Vaknar mitt i natten och är klarvaken i nån timma. Får ont i rygg och revben samt mage hur jag än ligger. *suck*

men tänkt att om 3 veckor har jag gått 38 fulla veckor och då kan ju bebisen komma när som helst!

Svar på tråden v. 35 +