• Emmena

vad är lättast att se för kön på UL? Pojke eller flicka?

Vi var på UL För någon vecka sedan och då sa BM att hon såg vad det var för kön på vår bebis. Min sambo vill inte veta så BM sa inget. (Jag vill veta) BM sa att hon såg tydligt vad det var för kön och jag fick för mig att det är lättare att se en snopp än en puppa. Nu undrar jag vad ni tror. Är det lättare att se en pojke eller en flicka på UL?

Är så nyfiken på vad som har bott i min mage í 20 veckor!

• Svar på tråden vad är lättast att se för kön på UL? Pojke eller flicka?
  • Camilla85

Jag har hört att det är lättare att se kille! det kan ju va en kille som "gömmer" så hon tror det är en tjej också! =) spännande! Jag ska få veta kön på min snart! =D

• MariaWe

Min BM sa också så! Hon sa att det syntes klart och tydligt! Jaha, tänkte jag, då är det en pojke (trodde att det var en tjej nämligen) och mycket riktigt så var det en pojke. Ser man snoppen så är det ju mycket enklare att se könet, annars är det ju svårt att veta... men er BM kanske såg på en gång att det var en flicka! Det beror sig ju på hur mycket h*n "spretade" med benen! Lycka till med vad det än blir!

• grodan15

När vi var på rutin-UL sa vi att vi gärna ville veta om det gick att se. Bm zoomade in underifrån och stannade bilden. Så sa hon att hon med 99,9% säkerhet kunde säga att det är en tjej. Hon sa att hon såg det för att det var 3 springor. Sen sa hon att så kan det se ut på en kille ibland också men bara om han samtidigt drar upp benen när man tittar underifrån.

• grodan15

det gjorde inte vår bebis kanske jag ska tillägga så vi är rätt säkra på att det är en tjej

• LB1978

Min barnmorska var väldigt säker direkt när hon såg rumpan på vår tjej i magen
    Hon var minst lika säker när hon såg snopparna på våra gossar
    Jag frågade just vad som var lättast att se, men hon tyckte det var lika lätt, pojke som flicka, det berodde helt på hur bebben låg i magen.

• Malinski79

Vi gjorde köns UL och där stannade han bilden och visade tydligt blygdläpp-springa-blygdläpp som han uttryckte det.. Och då var det väldigt tyligt för oss oxå!

• Oktober Längtan

Jag frågade Anders Selbing när jag var på 3d ultraljud hos honom om det var lättare att se en kille (jag trodde det) men han sa att det är exakt samma, alltså lika lätt/svårt.

Han sa att barnmorskor på sjukhuset gör inte UL för att leta efter kön, utan de gör det ju för att det är en medicinsk undersökning som ska göras och de är inte alltid kvalificerade/har tillräcklig erfarenhet nog att se könet. Så för en lekman är det enklare att se om det är en snopp än en vagina, men för de BM/läkare som vet vad de pratar om är det lika lätt/svårt vilket kön det än är.

Så sa han iaf :)

*snart kommer vår william*
  • Caro Lin e

Vi har fått reda på könet på rutin-UL tre gånger, två flickor och en pojke och det har alltid synts väldigt tydligt. (Fast själv tyckte jag (märkligt nog?) att det var betydligt enklare att se att flickorna var flickor.)

• Apan Papan

Det enda man kan se med säkerhet är att det är en pojke. Om man inte ser testiklar/snopp kan det betyda att det är en tjej men möjligheten finns fortfarande att det är en pojke !

• adrenalin
    LB1978 skrev 2007-06-01 20:54:28 följande:
    Min barnmorska var väldigt säker direkt när hon såg rumpan på vår tjej i magen Hon var minst lika säker när hon såg snopparna på våra gossar Jag frågade just vad som var lättast att se, men hon tyckte det var lika lätt, pojke som flicka, det berodde helt på hur bebben låg i magen.
    såg hon på rumpan att det var en tjej? hurdå?
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
Svar på tråden vad är lättast att se för kön på UL? Pojke eller flicka?