• stjärnljus

När kan man släppa fram glädjen ordentligt?

Jag blev medlem här idag!
    Jag är gravid i 11:e veckan. Vi har gjort IVf/ICSI på Karolinska i Huddinge och på sjätte insättningen (FET) så tog det sig.
    Klart vi är glada, men...när vågar man släppa fram glädjen ordentligt? Hur har ni känt det?

• Svar på tråden När kan man släppa fram glädjen ordentligt?
  • majsalotta

Stort grattis till din graviditet! Det låter jobbigt att det tog sex insättningar innan det tog sig och jag förstår fullt ut att du har svårt att inte oroa dig. Jag vet inte själv när man kan släppa orostankarna, men efter v12 brukar ju missfallsrisken sjunka dramatiskt. Eftersom jag fick missfall efter min första IVF behandling kommer jag också ha svårt att gjädja mig fullt ut om/när jag blir gravid igen. Men man får försöka komma ihåg att man väntar BARN, inte missfall! Jag vet inte om man någonsin helt och fullt bara kan vara glad, och inte oroa sig, men jag hoppas att du kan försöka känna dig trygg och se framåt. Har ni gjort någon ultraljudsundersökning ännu, eller skall ni göra en framöver - det brukar lugna känslorna, åtminstone för ett tag. Kram och lycka till!

• stjärnljus

Tack för ditt lugnande svar!
    Vi gjorde ultraljud när jag var i v 8+3 och det var himla skönt att få se att allt såg bra ut. Då! Men sen kommer tankarna och funderingarna, lever pyret än, växer det där inne?
    Men nu är snart den mest riskabla tiden över och den 11/6 ska jag göra NUPP, då får man ju se pyret igen!

Hoppas det snart tar sig för dig och att ni får behålla bebisen i magen då.
    Lycka till!

• TeDrickaren

Vi blev gravid på vår 3:e ICSI och det tog mig framt till v. 18 innan jag ville tro på det fullt ut. När man började känna det lilla livet på allvar i sin mage då var lyckan fullkomlig

Lycka till!

• felicia040318

jag är i vecka 14 har fortfarande inte släppt fram glädjen. har försökt i 3 år, har en dotter på 3 år innan.
    egentligen vill man bara skrika till hela världen, men håller mej ett tag till. kanske lite feghet.. men har vissat min glädje på fl...

• EHel

Hej!
    Grattis till graviditeten!
    Jag vill inte verka negativ, men någon total glädje har jag inte vågat släppa fram ännu och jag är i v.34. Uttrycker mig nog fortfarande oftast "Om vi får barn..."

Oron kommer och går, jag försöker njuta de dagar den håller sig borta hyfsat.

EHel

• stjärnljus

Jag måste säg att jag nu har börjat släppa fram lite mer. Jag har passerat de första tolv kritiska veckorna och har dessutom idag sett det lilla pyret som verkade må jättebra! Allt såg så fint ut.

Svar på tråden När kan man släppa fram glädjen ordentligt?