Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Äger du en (eller flera) DATE (deon/parfymen)

den e hemsk, jag är allergisk mot dofter och den är den billigaste och vidrigaste doft som finns på marknaden.

• Damien och Adrian
    Dino78 skrev 2007-06-01 22:24:06 följande:
    Tur du slipper lukta påmig då
    Ja det är tur! Jag flyttar på mig i buss/tåg osv,när folk har sådana dofter eller sprayar mkt parfym. Får migrän.
  • Damien och Adrian
    Dino78 skrev 2007-06-01 22:29:08 följande:
    Incommunicado skrev 2007-06-01 22:26:45 följande:
    Ja det är tur! Jag flyttar på mig i buss/tåg osv,när folk har sådana dofter eller sprayar mkt parfym. Får migrän.Men det antar jag gäller även dyra parfymer då?Jag känner iaf ingen skillnad på parfym som parfym. Om det är chanel no 5 för 1000:- eller nåt skit köpt på Åhléns för en tjuga. För mycket av vilket som helst får mig att få huvudvärk.Den här jag köpte var så diskret i doften och det är bara såna jag kan ha. Nu använder jag sällan parfym för jag hittar typ aldrig nåt som passar.
    Jag känner STOOOR skillnad på billig och dyr parfym. Det gör jag även med smak/doft på t ex godis, det är något särskilt som sticker i näsan vid billiga dofter.

Billig parfym har dofter som genast ger migrän, även dyra dofter reagerar jag ofta på förstås, men lite annorlunda. Bägge ger migrän i stora mängder. Jag klarar inte starka/kraftiga dofter, endast en parfym passar mig (testat mkt - tyvärr) och den tar jag måttligt av och snarare på magen än vid hals.

Doftallergi är förresten mkt vanligt och stort bekymmer för många.
Svar på tråden Äger du en (eller flera) DATE (deon/parfymen)