• MKS72

Nej, glömde potatisen ute - håller den?

Skrubbade och kokte 2 kg färskpotatis i gårkväll till kvällens potatissallad. Glömde sätta in den i kylen innan jag la mig. Håller den eller ska den slängas? Kokte i saltat vatten, inget matfett el nåt annat på. Luktar ok och smakar ok. Så jobbigt att åka och köpa ny och göra om det. Vad tror ni?

• Svar på tråden Nej, glömde potatisen ute - håller den?
  • linodin

Jag skulle slänga det o koka ny...Inte så fräscht att bjuda på? Och kanske ge magsjuka till nån stackare

• Eillin

Jag tror inte det är nått fel på den, beror på hur känslig man är... Smakar och luktar den okej som du sa, tror jag inte det blir nån magsjuka!

(¯`°?.¸ ღ MELKER 050501 ღ ¸.?°´¯)
  • Grannen

Jag hade inte använt den-men å andra sidan är jag rätt petig då det gäller mat.

• Lulu la Nantaise

Alltsâ det var bara potatisen som stog framme över natten ? Inte en färdig sallad ?
    Om det är kokta potatisar skulle jag använda dom ,inga problem!

• Giz the wiz

nä ska inte va ngn fara så vida ni inte har över 35 grader i rumstempratur för då kan ni nog tillsätta lite socker å låta det stå några dagar

• MKS72

Bara kokta potatisar, inget annat. Nej inte 35 grader, normal temperatur. Fast jag hann redan bort till affären innan ni svarade. Hur ska jag göra? Vem av er har rätt ;o)
    Vill ju inte matförgifta ngn men skönt att slippa jobb med att koka nya...

• Lulu la Nantaise

Du kan använda dom, dâlig potatis smakar räv !!

Svar på tråden Nej, glömde potatisen ute - håller den?