• Augustimamma

För er som är jättesugna på en iskall öl...

...och inte vill dricka lättöl så kan jag tipsa om att Systembolaget har en jättegod helt alkoholfri öl som heter Jever Fun. Mums!!! Den smakar VERKLIGEN öl till skillnad från en del andra alkoholfria sorter jag smakat.

Kram /Jessie

• Svar på tråden För er som är jättesugna på en iskall öl...
  • Terre79

Hej!!
    Systemet har även gott alkoholfritt vin och mousserande vin om man är sugen.

• vanilla

... fast huruvida de alkoholfria vinerna är goda eller ej, råder det tyvärr delade meningar om Det enda som jag tycker är ok är Schloss Boosenburg, mousserande.
    Jever Fun är däremot gott, mycket ölsmak och bra med beska, rekommenderas!

• Skruttet

Tack för tipset! Blir fantastiskt ölsugen ibland!

• petrusjka

Mmm, en kall öl funkar för mig, fast jag kör med någon enstaka lättöl när det pockar. Däremot skulle jag kunna ge rätt mycket för ett stort glas rött vin. Är det alkoholfria vinet verkligen drickbart, Terre???

• sara08

huu...de alkoholfria rödvinerna är hemska! Bättre att avstå då - eller att dricka en klunk riktigt rödvin istället.

• petrusjka

sara 08, misstänkte precis det du skriver om alkoholfritt vin. Jag brukar passa på att snika till mig ett klunk av sambon eller kompisar. Mmm...så gott.

• Fru B

Det röda alkoholfria vin jag druckit smakade sur saft! Kommer inte ihåg vad det hette, dock. Blev besviken då jag trott att det skulle vara godare!

• Tessy

Någon som har druckit amé-"vinerna" som finns att köpa i vanliga butiker? Jag tycker att de är ganska goda men smakar mer som saft än som vin.

• gurlie

egentligen e det ju alla gånger bättre att dricka alkoholfritt. om man gillar smaken villsäga..

slipper bakfylla o illamående (sådant illamående baserat på alkohol ivarjefal...)

är inte det minsta sugen på att bli full nu heller... så det passar mig bra..

ska testa lite rött alko-fritt vin till helgen kanske..

kram

• Coz

Hujedamig ja för alkoholfritt vin... Lade inte namnet på det osväljbara jag testade på minnet....*ryser*
    Köpte på systemet för att ha myspys...slasken fick hela flaskan!

• Justitia

Jag är en vin-älskare så jag tänkte att jag skulle prova systemets alkoholfria.....Så infernalsikt äckliga allihopa, enligt mig! Stumma i smaken, söta och ingen doft! Halva vinupplevelsen enligt vinkännare är ju doften så utan den blev det magplsak tycker jag! Men om någon gillar dem så är det bara att gratulara! Jag tar mig en lite vinklunk av sambon istället någon gång ibland....

• Terre79

Dom röda vinerna har jag inte testat. Jag tycker inte om rött i vanliga fall.
    Men de vita är helt ok. Självklart är de vita vinerna med alkohol godare, men de alkoholfria vita vinerna är helt ok tycker jag.

• gurlie

nej va synd.... ja troddde d skulle smaka lika.....typ...som d vanliga..

suck!!

får bli kaffe och vatten då....

snyft**

; (

• Terre79

Gurlie, jag tycker att du ska testa det vita vinet blue nun (alkoholfritt), lite surare än det med alkohol men helt ok.

• nenababe

TACK!!!!!!!!!!!!!!!
    Har ALDRIG gillat öl, men vad händer när jag blev gravid.... jo jag vill ha ÖL! =/
    Ska handla =)
    Kram!

• vindvilja

Ett litet tips från mig.. Om man ska få ut mesta möjliga smak av Jever Fun så ska den vara riktigt, riktigt kall och helst drickas ur flaskan. Första gången jag drack Jever Fun var den inte så kall och så hällde jag upp den i ett glas, men kolsyran försvann väldigt snabbt då, det var inte gott alls. Men så är jag lite av en ölfreak också... Håller på att längta ihjäl mig efter ett stort glas Bombadier eller en väl upphälld (minst 5 minuter) Statopramen....

/Vindvilja

Svar på tråden För er som är jättesugna på en iskall öl...