• knodden och vi

Torsk/svamp

Hej, ja tror min son på 11 veckor har fått svamp i munnen. Det är som vita prickar på tungan o lite på läppen. Vad ska man göra? Hur påverkar det mina bröst, vad bör man tänka på? Tacksam för svar, kram.

• Svar på tråden Torsk/svamp
  • marsmamman

du kan lägga lite ramlösa på tungan med hjälp av en tops

• knodden och vi

Hur ofta kan man ta ramlösa på tungan?

• Moonis

Rekomenderar oxå ramlösa. Man får ta på det lite varje dag (kanske morgon o kväll) så ska det bli bättre. Men glöm inte att ta ramlösa även på bröstvårtorna där barnet suger o napp/nappflaska om det används

• Sagofe

Jag har hört att det enbart är vichy vatten (av alla olika mineralvatten) som funkar, för att det är något speciellt ämne i det som inte finns i de andra.
    Hjälper inte det kan man recept utskrivet från bvc. Minns inte vad medlet hette, men vi använde det till sonen och svampen försvann snabbt. Vi tog på en tops och strök på tungan. Medlet kostade ca 300:- om jag inte minns fel.

• kasa

Finns salva att stryka på bröst vårtorna oxå, mycostatin

Mvh Karin

• knodden och vi

Tack ja ska köpa lite vatten o se om det hjälper.

• Kliff

Ramlösa ska man inte stryka i barnets mun, utan det är bara det gamla hederliga Vichyvatten som gäller enligt mitt bvc. Ramlösa innehåller för mkt salt bl a. När jag och lillan hade torsk/svamp fick vi behandling av mvc på stört. Hon penslade på en blålila lösning på mina bröst och i barnets mun. Supereffektivt. Lycka till!

• Majsan8

Nån hade köpt bikarbonat o blandat med vatten och det hade funkat. Nån som provat?

Svar på tråden Torsk/svamp