Torsk/svamp
Hej, ja tror min son på 11 veckor har fått svamp i munnen. Det är som vita prickar på tungan o lite på läppen. Vad ska man göra? Hur påverkar det mina bröst, vad bör man tänka på? Tacksam för svar, kram.
Hej, ja tror min son på 11 veckor har fått svamp i munnen. Det är som vita prickar på tungan o lite på läppen. Vad ska man göra? Hur påverkar det mina bröst, vad bör man tänka på? Tacksam för svar, kram.
Oj, sorry. Det va Vishyvatten ju, inte Ramlösa.
Okej då slutar vi med ramlösa o fixar v-vatten. Ska ringa bvc imorgon när de öppnar. Tycker det har blivit värre.
Tack.
Måste få fråga om det där blåa medlet! Hur blått blev det och hur länge satt det kvar?? Jag tror att hon kommer vilja ge oss det imorgon... Vi har testat med v-vatten men inte lyckats, vi har väl inte varit ihärdiga nog...
Tackar! Kanske finns det någon annan som minns hur länge det satt i. Känner att jag blev lite fåfäng helt plötsligt...
Jag pratade med bvc idag de sa att både ramlösa o v-vatten var bra men om det är mycket torsk så kanske det bara lindrar lite. Hon sa att om man har osockrade lingon så kan man mosa dem o ta saften o pensla med i munnen. Jag ska till bvc idag o då penslar de säkert munnen om han sen blir lite blå så är det värt det för nu böjar bröstvårtan se lite vit ut. Så ja vill bara få ett slut på det nu.
Så länge barnet inte gapar eller öppnar munnen syns det ju knappt... Låt barnet ha napp i munnen om du nu inte vill att det ska synas. Försvinner efterhand, sitter väl i ett par-tre dagar.
Vi var på bvc idag och hon blev penslad. Det ser inte alls så farligt ut som jag trodde! Och det kostade ju inga 300 kr heller. Hoppas svampen försvinner nu!
Men blev inte dina bröst penslade??? Du kan ju ha fått svampen utan att det syns, och då går ju smittan runt...
Ska till bvc snart, ska de även pensla brösten menar du.
Mina bröst blev inte penslade, men hon frågade om jag hade besvär... och när jag svarade nej så var det inte mer med det typ...
Hon penslade mig också ifall att sa hon. Ska återkomma islutet av veckan o pensla igen.
Pensla igen!? Min Bvc tant sa att det var en engångsbehandling! Vad konstigt! Vad är det som gäller egentligen? En elelr fler behandlingar? Pensla bröst eller inte?
Trist med så skiljda bud...