• Sandra88

penicillin+alkohol?

Min doktor sa att jag kunde dricka öl när jag äter antibiotika mot halsfluss.Men det tycker jag låter väldigt konstigt. Skulle nog aldrig våga hlr, todde det var jätte farligt! Nån som vet?

• Svar på tråden penicillin+alkohol?
  • Momsie

Nope, det är bara ett fåtl sorter som t.ex. Flagyl som man inte bör blanda med alkohol, det är inte arligt att dricka, så den delen är en myt, penicillinet förlorar INTE sin verkan, men däremot äter man ju penicillin av en anledning och alkool påverkar immunförsvar och allmäntillstånd så är man i början av kuren kan man ju ta det lite extra lugnt, även några dagar efter avslutad kur då immunförsvaret är som lägst.

• Sandra88

jaha okej.har du druckit när du ätit antibiotika nån gång? Trodde hjärtat och grejer kunde stanna. Jag äter kåvepenin jag.Är lite sugen på en öl men ja vägar nog inte.

• Momsie

Det är ingen fara med Kåvepenin och ja, jag har druckit lte vin, men kolla på Fass.se så ser du själv : )

Sandra88 skrev 2007-06-02 15:11:18 följande:
    jaha okej.har du druckit när du ätit antibiotika nån gång? Trodde hjärtat och grejer kunde stanna. Jag äter kåvepenin jag.Är lite sugen på en öl men ja vägar nog inte.
Svar på tråden penicillin+alkohol?