Inlägg från: Corpset |Visa alla inlägg
  • Corpset

Pojkar älskar pappa, flickor älskar mamma?

.. iaf enligt Kapp-Ahl, som numera säljer rosa kepsar med "I

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-02 17:16:14:
    Argh. Texten föll bort.

Anyway, rosa kepsar med "I (hjärta) mom" och blå kepsar med "I (hjärta) dad". Det är inte en slump. Det finns inga rosa med "I (hjärta) dad" eller blå med "I (hjärta) mom". Visst, man kan köpa en blå till flickor och en rosa till pojkar, men varför ens ha den här uppdelningen till att börja med?

Sen är det irriterande att de inte har snygga kläder på Kapp-Ahl, så nu har fyra stycken 25%-rabatter gått till spillo. Bah.

• Svar på tråden Pojkar älskar pappa, flickor älskar mamma?
  • Corpset

AnnSophie:
    Jo, jag skrev t o m det.. att man kan köpa rosa till killen och blå till tjejen. Jag stör mig mest på att det öht är uppdelat. Hade det funnits rosa med "dad" och blå med "mom" hade det varit bättre på något sätt.

Svalis:
    Jag är mycket väl medveten om det. Vår Lo har alla färger, fast vi undviker det mest pastelliga.. för det är fult.

Du är medveten om att Kapp-Ahl inte tillåter dig att ta en "tjejpyjamas" och en "killpyjamas" när de har såna där kampanjer "ta två för 99:-"? Ibland är det enda som skiljer färgen. T ex deras pyjamas med en nallebjörn på bröstet, lila/rosa på "tjejsidan", blått/svart/grönt på "killsidan". Men du får inte blanda. Din son/dotter får inte gilla både lila och grönt på sina pyjamasar, då får du inte rabatt.

Tokirriterande.

• Corpset

Johanna87:
    Nope. När den är bland massa kläder som det står "girl" på, och den blå är vid kläder där det står "boy" på så antar jag faktiskt att det är gjort så.

Svar på tråden Pojkar älskar pappa, flickor älskar mamma?