• småtrollungar

All Inclusive- vad ingår ej?

Hej!!!

Nyfiken, åker till ett AI-hotell den 5 juni för första gången. Nyfiken på vad man får betala för och vad som kostar (alltså inte ingår) och hur mkt man bör ha med sig i fickpengar. (vet att det är olika från hotell till hotell, men på ett ungefär). Tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter!!!!

Ps Åker till Turkiet!
  • Svar på tråden All Inclusive- vad ingår ej?
  • The Arrow

Hej!

För oss så ingår typ alla måltider + lokalt öl, sprit, vin.

Men tyvärr så skiljer det mkt mellan hotellen *sorry att behöva säga det *

• The Arrow

Skulle även skrivit att det vi behöver betala för är om vi vill ha godis eller chips på rummet - inget mer!

• The Arrow

Ännu ett tillägg: Vi får allt vatten vi vill på hotellet utan att behöva betala, och det är typ fri bar under dagen och kvällen.

Vi kommer att ha minimalt med fickpengar.

• småtrollungar

Tack för dina svar, låter liknande som för oss. Var åker ni?

• The Arrow

Kreta! =)

Ska bli SÅ skönt!

Hoppas ni får det bra och att ni blir nöjda! =)

• småtrollungar

Ingen mer som bott på All Inclusive?

• småtrollungar
    The Arrow.: Tack så mkt. Hoppas att ni oxå får det härligt!
  • anlisa

Vi var iväg i fjol sommar, till Turkiet. All mat och dryck ingick (inom hotellområdet).

• mindrah

Jag har bott på All Inclusive i Egypten, där ingick allting, utom det som fanns i minibaren på hotellrummet...

ღ?♥?:*¨¨*:?♥Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg...♥?:*¨¨*:?♥?ღ
  • bubili

glass ingår oftast inte. annars ingår det emsta som serevras på hotell området

• mindrah

Glass ingick när vi bodde på All Inclusive, fast bara på speciella tider...

ღ?♥?:*¨¨*:?♥Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg...♥?:*¨¨*:?♥?ღ
  • Zazziz

Jag var på AI-semester i Turkiet för några år sen. Mat och dryck var fritt, kaffe och kakor och bakverk likaså :) Däremot ingick inte glass till barnens stora besvikelse. Dom var dessutom svindyra på hotellområdet. Vi lyckades göra av med 10000 på en vecka ändå, men då var vi utanför hotellet en hel del och shoppade massor!

• Fia Lundbom

Jag har bott på all inclusive hotell tre gånger.
    Turkiet, Rhodos och Cypern.

Generellt ingår alla måltider, snacks emellan måltiderna och lokala drycker fram till midnatt.

Turiket hade inte speciellt gott vin, så då köpte vi vin av annan sort. Kostade runt 80 kr flaskan.
    Färskpressad juice kostade också.

Hur mycket fickpengar man behöver beror ju på hur mycket man ska shoppa och äta ute.
    Vi åt ute en gång i Turkiet och fick punga ut med ca 800 kr för en inte alltför exklusiv middag för 2 pers.

• bubili

ja, just det, färskpressad juice ingick inte på våra all incl(Turkiet och Egypten) Som jag skrev så ingick inte glass heller...men den kostade som i sverige...ca2evro för Magnum, tex

• magnus07

Vi har bott två gånger på AI-hotell, en gång i Dominikanska Republiken och en gång i Mexico. Det som ingick för oss var:

- Fri tillgång till bufferestaurangerna (frukost, lunch o middag)
    - Visst antal bokningar på alacarte-restaurangerna (olika antal besök och restauranger)
    - Fri tillgång till snackbarer (korv, hamburgare, pizza, bröd, sallad, chips, glass o.s.v.)
    - Fri tillgång till glassbar (i Mexico iaf, på Dominikanska så fanns det endast glass i snackbaren)
    - Fri tillgång till alla drycker och barer (lokal sprit)
    - Fritt utnyttjande utav minibaren på rummet (Mexico)
    - Fri roomservice (Mexico)
    - Gratis buss till närliggande stad (Mexico)

Tror det var det mesta faktiskt men som alltid så har man säkert glömt bort en del...

• mindrah
    Fia Lundbom skrev 2007-06-05 11:04:07 följande:
    Jag har bott på all inclusive hotell tre gånger.Turkiet, Rhodos och Cypern.Generellt ingår alla måltider, snacks emellan måltiderna och lokala drycker fram till midnatt.Turiket hade inte speciellt gott vin, så då köpte vi vin av annan sort. Kostade runt 80 kr flaskan.Färskpressad juice kostade också.Hur mycket fickpengar man behöver beror ju på hur mycket man ska shoppa och äta ute.Vi åt ute en gång i Turkiet och fick punga ut med ca 800 kr för en inte alltför exklusiv middag för 2 pers.
    800 kronor för två personer i Turkiet? Vart var ni? *nyfiken* De fem gånger jag varit i Turkiet har jag aldrig betalat mer än 150:-/pers inkl dricka, och fått hur exklusiv mat som helst...
  • lilla mej

ofatst ingår mat och vissa drycker, fick pengar beror väl på vart man åker och vad annat man tänkt göra på semestern. Men vill man inte göra annat än sova äta och drick och sola så behövs ju inte mycket.

• Fia Lundbom

Mindrah: Vi bodde i Incekum men åkte en kväll till Antalya och åt på en resturang vid hamnen. Den kanske var lite dyrare än normalt- vi var förvånade över priserna.

• mindrah
    Fia Lundbom skrev 2007-06-06 09:47:39 följande:
    Mindrah: Vi bodde i Incekum men åkte en kväll till Antalya och åt på en resturang vid hamnen. Den kanske var lite dyrare än normalt- vi var förvånade över priserna.
    Det förstår jag att ni blev, jag blev jätteförvånad när jag läste det... Hoppas det var gott iaf! =)
  • jenn79

Det brukar stå specificerat vad som ingår. Det är som bekant olika så läs vad som står i texten ang mat/dricka.

På vissa ställen (min mamma var där för 2 år sen) så var det gratis bussutflykter med picknick kkorg som hotellet anordnade. De var till Gran Canaria. Allt ingick på hotellet som mat/dryck/glass/ osv. De var supernöjda!!!

Svar på tråden All Inclusive- vad ingår ej?