• Victors mamma

Massageterapeuter!

Tänkte starta en tråd för oss massageterapeuter där vi kan utbyta tankar och tips ang behandlingar olika tekniker, vidareutbildningar, oljor, mm!

Jag är snart färdigutbildad medicinsk massageterapeut och ska jobba som egen företagare i Malmö.

Man är ju lite nervös så det vore bra bra att få lite tips och råd, och bara få prata om massagen som är både yrket och det stora intresset!

• Svar på tråden Massageterapeuter!
  • 3 hjärtan

hej hej. jag är också utbildad massageterapeut. har inte startat företag ännu, får se när det blir. blir du certifierad också eller?

• blonde redhead

Jag ska utbilda mig, får jag vara med här?

• Victors mamma

Blonde redhead; Självklart får du vara med! Vart ska du utbilda dig?

Mrs FTM; Jag ska göra certifieringsprovet i höst, skulle gjort det dagen efter våran avslutning men den flyttades till den 26: juni då vi är i Skottland. Typiskt! Hade varit skönt att ha det gjort nu när man öppnar eget. Många som tittar efter just det, att man är certifierad. Är du certifierad?

• 3 hjärtan

jo, jag läste på bergqvist i linköping, och där gör man certifieringsprovet innan man slutar, så det har jag gjort och blivit godkänd. känns väldigt mycket värt faktiskt att vara just av svenska branschrådet certifierad, eftersom det är mycket det folk tittar efter idag när man väljer massör.

• blonde redhead

Jag funderar på att läsa vid axelssons här i göteborg. Vet ni något om det? Är det bra?

• 3 hjärtan

har hört väldigt blandade saker om axelssons.. mycket negativt i det sista tyvärr.. men jag kan inte säga om det är en bra eller dålig skola faktiskt.. jag funderade på att välja den, men valde bergqvist i stället av olika anledningar.

• matha181

Kan inte säga något om Axelsons i Göteborg. I stockholm är de kanon. Certifieringsprovet i slutet av deras massörutbildning är mycket lätt om man klarat skolans egna prov.