Det är ju svårt att säga om du har något att vara orolig för. Det jag tänker är att barnets gudmor faktiskt är bekymrad, annars hade hon väl inte gjort en anmälan?
Du skriver inte hur gammalt barnet är som går upp själv kl 6? Jag kan väl rent spontant tycka att man kan stiga upp med sina barn innan de ska till skolan, i alla fall om de inte är tonåringar. Jag anser inte att det är vanvård om de får gå upp själv men samtidigt inte ett så bra sätt att uppfostra heller.
Gå och handla till sina föräldrar? Tja, beror också här på ålder, tonåringar helt okej. Yngre barn, ja om det handlar om att man själv glömde mjölken när man var och handlade och affären ligger typ 2 min bort.
Ni leker för lite med era barn? Man behöver inte leka dygnet runt, barn kan leka själv. Men här känns det mer som att det är själva engagemanget och intresset som är poängen.
Att vara förälder och ge sina barn en bra uppväxt handlar inte enbart om att ge dem mat, husrum och rena kläder. Det handlar om engagemang, fostran och vägledning till att bli bra vuxna med sunda värderingar. Att lära dem om livet och guida dem med intresse.
Inget av det du räknar upp är brist i omsorgen om man ser dem som isolerade händelser, däremot kan man se en helhetsbild som kanske inte är den allra bästa. Absolut inte så att jag tror att barnen far illa, men det känns som att barnen kanske skulle må bra av mer stimulans, engagemang och intresse från föräldrarna.