• Anonym

Hur känns det om man har cystor i underlivet?

Kan man ha en cysta i underlivet utan att veta om det?

• Svar på tråden Hur känns det om man har cystor i underlivet?
  • Anonym

Ja till att börja med sedan brukar symptom komma. Mina symptom var till att börja med ganska milda; mera mens och ökade menssmärtor. Sedan höll min mens på i nästan 3 veckor och var riktig riklig så att jag fick järnbrist (HB 80!) och jag hade verkligen JÄTTE ont i magen. Men jag fick tid för operation och nu är allt superbra. Har fått cystor en gång till efter första op. vet inte varför egentligen.

Är du orolig så gå till gyn o kolla!
    kram!

• Anonym

Kan man bli steril om man haft/har det?

• Anonym

Även mina symptom var milda till att börja med, så pass att jag inte lade ner någon vikt vid det: lite rikligare mens och lite mer ont. Det var gynekologen som såg cystan på ultraljudet vid en vanlig undersökning.

Ofarliga cystor är vad jag förstått väldigt vanliga och helt ofarliga, att ta bort dem med skrapning (som jag fick göra) en "rutinoperation".

Naturligtvis finns det väl undantag beroende på vilken typ av cysta man har (ofta är det bara liksom en vätskeblåsa!, men det kan ju vara annat också...), vart den sitter och hur stor den är. Du måste absolut gå till en gynekolog och kolla om du är orolig!

• Anonym

Är det ngn som vet varför man får cystor?

• Anonym

Jag har en i bröstet. Den är ca 5 mm i diameter. Oroar mig väldigt ofta för detta och är nu orolig för att jag ska ha en i magen! Har ofta jääääätteont i magen och är trött hela tiden. Men min man tror att det beror på att jag har för ensidig kost.

Svar på tråden Hur känns det om man har cystor i underlivet?