• roha

Nån som varit i Nessebar i Bulgarien?

Vi ska till Bulgarien nästa vecka, till Nessebar (ca 10 minuter från Sunny Beach).
    Nån som varit där o har nåt att säga om stället??? Just nu e det pissväder där nere så jag hoppas att det blir bättre, men man får va beredd på att inte kunna fläka sig på stranden var dag, så nån som har nåt tips för en halvmulen dag???

Jaha.....Så va man egenföretagare då....
  • Svar på tråden Nån som varit i Nessebar i Bulgarien?
  • pellesmatte

nessebar är jätte myssigt , vädret är ju lite växlande i bulgarien , så man får vara bered på lite utflykter . en tur till burgas är ju inte fel vid mulet väder , eller att promenera på stranden från nessebar till sunny beach . hoppas ni får det bra

• En skiva ost med tomat och gurka

bilgarien är ett skit tråkigt land!men ganska bra för barnfamiljer

• trollprinsessan

tycker inte alls att bulgarien är speciellt barnvänligt..
    Jag var där med min son ,min syster och hennes 2 barn förra sommarn.
    Det funkade.. men barnvänligt.. inte alls..

Men för att svara på TS fråga..: Nessebar är jättemysigt!! Påminner om gamla stan i sthlm fast precis bredvid havet med massa mysiga fiskrestauranger..
    sen inne i gamla nessebar ligger alla butiker... en helt vanlig turistfälla kan man säga... tusentals små butiker med massa krimskrams! =)

• LOTTAAA

jättemysigt i bulgarien, i nessebar så är det billigare att shoppa oxå. sunny beach finns hur mkt som helst att göra! Lovar!!!

• roha

Tack så mycket för era svar! Ska bli så skönt att komma hemifrån.
    O det gör inget att det inte e barnvänligt, lilla Savannah ska nämligen inte följa me!

• trollprinsessan
    roha skrev 2007-06-04 06:40:56 följande:
    Tack så mycket för era svar! Ska bli så skönt att komma hemifrån.O det gör inget att det inte e barnvänligt, lilla Savannah ska nämligen inte följa me!
    Ja då kan jag säga att det är helt ok! =)
    Var bara beredd på att man kanske inte får in sina måltider samtidigt på restaurangerna.
    Vi var ett sällskap på 2 vuxna och 3 barn .. och vissa av oss fick vänta nästan en timma innan vi fick vår mat medans de andra fick in maten efter en halvtimma ungefär..

ha det så trevligt! =)
  • roha
    trollprinsessan skrev 2007-06-05 14:21:01 följande:
    Ja då kan jag säga att det är helt ok! =)Var bara beredd på att man kanske inte får in sina måltider samtidigt på restaurangerna.Vi var ett sällskap på 2 vuxna och 3 barn .. och vissa av oss fick vänta nästan en timma innan vi fick vår mat medans de andra fick in maten efter en halvtimma ungefär.. ha det så trevligt! =)
    det låter ju inte kul...men man får göra det bästa av det i så fall o ta en öl till medans man väntar...

Vet du hur det e med priser på kläder o så där? Tänkte inte ta me mig så mycket t-shirts o shorts o så utan köpa där nere, va tror du om det? E det billigare??
  • trollprinsessan

tja..som jag har förstott det så är det bara liiite billigare än vad det är här i sverige.. så mkt billigare är det inte.

köpte en kopia av ett kännt dyrt märke av en tröja till min son.. och normalpriset på den hade väl varit 3-400 kr .. och jag betalade 150 kr för den.

• roha

okej....får se va man hittar då...
    vet du hur det e me magsjukdomar o så???
    har köpt imodium + på apoteket, behöver man nåt annat oxå??

• Cissi1976

Min dotter kom hem från Sunny Beach igår och dom hade haft bra väder med några enstaka regndroppar.

Vi har varit där tidigare och då farit iväg till Nessebar och det jag kan rekomendera är att ta båten över istället för att åka taxi eller buss. Det kostar ungefär lika mycket att åka båt som att ta taxi.

Nessebar är kanonmysigt att strosa i och kom ihåg att ta med kameran!

• sandflyget

Du gör helt rätt i att ta med lite kläder ner. Bulgarien är inte lite billigare utan mycket billigare än Sverige! Förra året när vi var i Bulgarien åkte vi till Nessebar en dag med lite halvtaskigt väder. Mysig liten by! Inkastarna till restaurangerna visste vad Ullared var...Vi ska åka till Sunny Beach på tisdag och hoppas natirligtvis på bra väder! Förra året vid denna tiden var det regn varannan dag... Ha en trevlig semester!

Svar på tråden Nån som varit i Nessebar i Bulgarien?