Inlägg från: Pumpalicious |Visa alla inlägg
  • Pumpalicious

Ultraljudsbild från v.12?

Ska på ultraljud på tisdag och undrar hur mycket man egentligen ser i vecka 12,
    Någon som har bild?

• Svar på tråden Ultraljudsbild från v.12?
  • Pumpalicious

tack :)
    Jag gjorde ett vul i v8, då var det verkligen bara en klump med hjärta. Nu ser man ju vad som håller på att skapas iaf :)

• Pumpalicious

tack :)
    Jag gjorde ett vul i v8, då var det verkligen bara en klump med hjärta. Nu ser man ju vad som håller på att skapas iaf :)

• Pumpalicious

Oue sera sera - oj vad många fina bilder. Vart har ni tagit 3d bilderna? Trodde man inte fick förän efter det vanliga ul i vecka 18?

• Pumpalicious

Ja det förstår jag verkligen, är inte liiiite avundsjuk. Ibland stör jag mig väldigt mycket på hur "skyddande" sverige är mot saker och ting.
    Ultraljud görs endast en gång per graviditet vanligtvist, man får inte föda i vatten etc.

• Pumpalicious

Min man är från England, han är rent ut sagt förbannad över hur det fungerar i Sverige. Hans systar som bor i England får göra minst 3 ultraljud under graviditeten och de har fått föda i vatten utan problem - vilket jag vill men inte FÅR in Sverige.

Min man frågade vår barnmorska varför man inte får flera ultraljud i Sverige och hon sa "dels för att vi inte vet om det är skadligt för barnet och så är det så klart en resurs-fråga"..
    Det säger väl allt, vart går våra skattepengar egentligen?
    Nu har vi tjatat till oss flera ultraljud.. Önskar bara jag kunde göra 3D-4D redan nu, men det får vänta. Blir Tittut för min del med.

Söt tjej du har förestne, och fint namn!

• Pumpalicious

Tack för alla era svar, gud vad jag längtar tills på tisdag nu!! Kommer garanterat gråta ikapp med maken!

Svar på tråden Ultraljudsbild från v.12?