Farligt med myggspiral?
Satt i röken av en myggspiral ett par timmar igår. Blev nästan tung i huvudet av det. Och nu börjar jag nojja mig, förstås... Någon som vet om det är farligt för barnet när man är gravid?
Satt i röken av en myggspiral ett par timmar igår. Blev nästan tung i huvudet av det. Och nu börjar jag nojja mig, förstås... Någon som vet om det är farligt för barnet när man är gravid?
Vad står det på själva spiralen? Nån info om att gravida ej ska vistas i närheten av den?
Lola
Nån info om att gravida ej ska vistas i närheten av den?
De där är ju förnjudna i sverige för att de är så giftiga!
De är väl inte förbjudna? Såna säljs på på vilken mack som helst...
Pasadena
Skulle inte tro det. För dom säljs i Sverige och tro mig att dom hade varot borta från hyllorna illa kvickt annars.
Jag tror det...eller jag var helt säker men nu blev jag tveksam
Jag går på lolas linje, står det inget på den så är det säkert ingen fara. Men gravid eller inte, så skulle jag inte sätta mig så nära så jag andades in röken en längre stund. Då får man ju huvudvärk
Inte kan dom vara förbjudna inte för jag köpte myggspiraler i veckan på Willys.....
hehe neh de är inte förbjudna. o så länge det inte står "VARNING! GRAVIDA SKA EJ UTSÄTTAS FÖR RÖKEN" så är det lugna pucka.
puckar
Tack för svar. Vet inte om jag blev nåt klokare, men, men. Grejen är att jag var bortbjuden på fest. Alla tycker att jag är så nojjig ändå att jag inte gärna vill ringa dit och fråga i efterhand. De brukar ända skratta åt mig och så kommer sådana där kommentarer som: "När jag väntade mitt andra barn åt jag nästan allt... och XX är ju hur frisk som helst.. "Äsch, lite fetaost kan väl inte skada?"... Litet knepigt det där.
Det känns inte bra att sitta i sådan där rök, så nästa gång ska jag vara försiktigare. Men som nån skrev, det kan ju inte vara jättefarligt när det säljs i var och varannan bensinmack. Fast det gör ju cigaretter också...
Nä, varför skulle fetaost skada???
Lejanna: Tack, men jag har redan hört det till leda.