• Taggtroden

Ni som skrivit C -uppsats; blev ni godkända direkt?

Hejsan!

Jag tror att jag har sett en liknande omröstning för inte allt för länge sedan,
    men jag hittar inte denna så jag skapar en ny!

Jag ska till veckan ner på uppsatsventilering och undrar hur många som blivit godkända
    direkt?

Jag är nämligen skitnervös inför detta

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som skrivit C -uppsats; blev ni godkända direkt?
  • Scillan

Jag blev godkänd direkt men valde att göra några små ändringar som jag fått kritik för och som jag tyckte var befogade och gjorde min uppsats bättre.

• Elsans

Nej, ja blev inte godkänd direkt. Fick göra några småändringar som att lägga till nån referens och ändra några meningar.

Spänn av!
  • KickStart

Japp. Den gick rätt igenom

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • kantarellkisse

Jodå, den gick igenom. Kan inte minnas om vi valde att göra något småpill efteråt, inget vi behövde göra i alla fall. Men jag hade över 39 graders feber och förstod inte så mycket av oppositionen och en kompis fick förklara att jag var godkänd efteråt för det hade jag inte hängt med i...

• sisley

Vi blev godkända men fick göra justeringar.

Jag upplevde ventileringen som rätt jobbig. Jag kände mig ifrågasatt mest hela tiden.

Lycka till!

• Thalis

Direkt.

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • Taggtroden
    sisley skrev 2007-06-03 16:40:26 följande:
    Vi blev godkända men fick göra justeringar. Jag upplevde ventileringen som rätt jobbig. Jag kände mig ifrågasatt mest hela tiden. Lycka till!
    Vad jobbigt! Jag är rätt känslig av mig och hoppas att det kommer att va bra stämning i alla fall. Dock verkar hon som ska opponera på mig va snäll och seminariehandledaren är snäll Men man vet ju aldrig hur man känner förens man står där ... :/
  • Jessica K

Alla som jag har snackat med har fått göra ändringar efter opponeringen. Det är så det SKA vara har jag hört. Opponenten ska ju ha något att säga till om också och kunna bidra till en bättre uppsats.
    Men iförsig, man är ju inte godkänd förrän man lämnat in den slutgiltiga versionen, så jag kanske inte riktigt svarade enligt frågan.

• Jessica K

Taggtroden: du får komma ihåg att opponeringen inte går ut på att sätta dit dig på något sätt utan att ge dig lite ytterligare tips och råd. Typ: oj, här har du visst glömt en liten punkt. Den där meningen kanske du kan formulera om så att den blir lite mer lättförståligt.
    Kommer säkert inte vara några stor grejer, då hade ju aldrig din handledare tillåtit dig att gå upp på opponering.
    Lycka till!

• presens konjunktiv

Jag har lagt fram två c-uppsatser och en d-uppsats på två olika universitet, och alla gångerna har jag fått veta att om man väl får lägga fram uppsatsen blir man inte underkänd med mindre än att det kommer fram att man har fuskat.

Jag har fått göra ändringar efter opponeringen om jag har velat, men det är enbart för att den arkiverade versionen ska se så snygg ut som möjligt. Betyget sätts på den version som läggs fram för opponering.

Bad grammar makes me [sic!].
  • Taggtroden

Ja, visst är det så att i och med att handledaren har godkänt min uppsats för ventilering och opponering så borde man ju inte kunna bli underkänd! Skulle ju va en knepig handledare annars!

Nej, jag vet ju att de inte vill sätta dit mig på nått sätt. Men man har ju hört om vissa som får konstiga människor som opponerar på dem och bara skäller... men det verkar jag inte ha fått som tur är

Tack för era svar! Det känns ju bättre och lite mer påtagligt när man får höra om andra som redan gjort det som kommer för mig på torsdag

Svar på tråden Ni som skrivit C -uppsats; blev ni godkända direkt?