• Mamma Ia

*Jag har kikat lite på en Chicco Ponee XS

Jag har kikat lite på en Chicco Ponee XS att ha som extravagn/semestervagn/resevagn. Någon som har erfarenhet av denna vagn, eller kan tipsa om någon annan bra paraplyvagn?
    OBS! "vanlig" sulky har vi redan, så det behöver jag inga tips om!

• Svar på tråden *Jag har kikat lite på en Chicco Ponee XS
  • babyred

Vi har en Chicco Ponee XS som vi använde under vår semester på Lanzarote. Och jag tyckte den var suverän, Ylva var dock lite liten för den (3mån) men de gick bra iallafall.
    Bäst med den var nog att den är lättkörd och stor förvaringskorg.
    Sen att styret var justerbart var bra då man inte är så lång och ståtlig

Till sommaren ska den väl få nyttjas lite mer, den gick inte att köra i sand så då lär den nog inte funka i en massa snö..

• Xara

Vi köpte en sådan till en resa men tycker att den är så himla bra att vi använder den hela tiden nu. OK att man får lyfta den över en och annan snövall (men den är ju jättelätt!), fast i "vanlig" oplogad snö går den utmärkt... . Otroligt tålig: har blivit misshandlad som incheckat bagage åtskilliga gånger, blivit släpad genom sand (jodå!) och över steniga & grusiga berg och som sagt genom hela vintern hittills utan några problem alls.

• Mamma Ia

Tack för ditt svar!
    Vi har redan en rejäl sulky som klarar av den svenska vintern (en Brio Race), och är alltså ute efter en extravagn att ha med på semester eller dyl. Jag tycker också det verkar bra med justerbar höjd på styret, för det funkar bra för oss på Racen i alla fall. Men sen är väl ingen paraplyvagn gjord för att köras på stranden i sanden precis !
    Hur är det med liggläget på Chiccon???

• Mamma Ia

Tack även för ditt svar Xara! Det låter ju som om Poneen är en riktig pansarvagn !

• Xara

Halvliggande läge. Funkar att ta tupplurar i, men inget för daglig middagssömn i längden antar jag... Ja, lite terränggående är den i alla fall ! Men så har vi rest mycket med den oxå, fast mest använder vi den här hemma nu. Så smidig att ställa undan...

• ballerina

Verkar vara en bra vagn - vi är också på jakt! Nån som vet ungefärligt pris?

• Xara

ballerina: Vi betalade 1500:- för vår i den lokala bebisaffären. Säkert billigare hos någon stor kedja...

• Murvel30

Vi har också en och jag använder den när vi skall på kortare turer.
    Kommer att använda den mer till sommaren. Har annars en Timmy som jag älskar.
    Min Chicco kostade 995:-

• lakristrollet

Köpte en Peg Perego inför Thailandssemestern i december och är supernöjd! Liten, smidig, fullt liggläge, ombonad, lättviktare, enkel att hantera, hyffsad varukorg, lättstyrd. Super, men tyvärr ganska dyr (nästan tre tusen).

• Mamma Ia

Lakritstrollet!
    Oups! Vagnen låter toppen, men priset var i högsta laget då det ska vara en extravagn upptill Brio Racen som vi redan har. Men tack för tipset ändå !

Svar på tråden *Jag har kikat lite på en Chicco Ponee XS