Inlägg från: Dino78 |Visa alla inlägg
  • Dino78

Har du support kläder åt dina barn?

Japp, hon älskar sina DIFkläder!

DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    TEDDEN skrev 2007-06-04 07:28:28 följande:
    Nja, inte något jag tänkt "klä ut" min kommande son i. Tycker att det är ok att ha en Sverigetröja eller liknande vid fotbolls VM men annars ser det bara urfånigt och rätt trist ut att klä en bebis/litet barn i något som föräldrarna tycker är "häftigt". Bara ölen och bräkandet som fattas.......och så nån tatuering på armen till det. *Usch*
    Snacka omfördomar att tro att man som supporter bräker och dricker öl...
    DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    TEDDEN skrev 2007-06-05 06:45:06 följande:
    Vadå fördom? Har ni inte varit på en fotbollsmatch? (Var b la på Sverige-Paraguaymatchen och 99% av alla som var där drack öl OCH sjöng/bräkte).Så försök inte komma med några moralkakor, de biter inte
    Jo, jag har varit på åtskilliga. Och ja, många dricker öl men inte alla. När jag går på matcher är det barnfamiljer (dricker inte öl), pensionärer, unga tjejer och killar. I klacken däremot är det nog en majoritet av öldrickare (inte jag själv dock) eftesrom där står det mest killar i 15-30 årsåldern. Det är alltså inga moralkakor utan en enkel sanning.
    Jag har säsongsbiljett i klacken och vi bräker inte. Vi sjunger. Får bräker, vi är supportrar.
    DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    TEDDEN skrev 2007-06-05 15:28:12 följande:
    Dino78Ja, det är möjligt att ni "sjunger", men det LÅTER som om ni bräker. Och de flesta supportrar tenderar att vara ganska skräniga och kaxiga, naturligtvis står de ut mer än vad vanliga hederliga helyllefamiljer gör!
    Ja, har man inte öra för vacker musik så Men står det 10,000 och sjunger samtidigt så blir det ju inte direkt Pavarotti liksom!
    Och många, många supportrar har ju familj. Fotboll är bara ett intresse bland andra.
    Men skit samma, tycker du vi är fulla, dryga idioter så får du ju tycka det Men JAG är nykter och idiot
    DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Har du support kläder åt dina barn?