• Playing the angel

Fläskänger??!

Håller på att städa ur våran gamla lägenhet och när jag ska ta ned fläktfiltret, så trillar det ned två små döda skalbaggar. Urk!!! Svarta var de med en beige strimma på ryggen. Tänkte kolla anticimex sida vad man nu behöver göra, men den var stängd. Hittade dock en bild som matchade - fläskängrar borde det vara. Vad gör jag, behöver jag ringa anticimex? Har inte sett några såna här hemma tidigare (bott här 2 1/2 år) Är städmanisk så vad kommer de från?

Si vis amari, ama.
  • Svar på tråden Fläskänger??!
  • ninnis lycka

Har du inte hittat flera så tror jag inte att du behöver ringa dom. Vi hade också skalbaggar hemma och vi fick veta att det beror på stormen som var och att dom kommer i från träden som ligger i backen. Om du äldar med ved så kan dom komma där i från för dom kryper in i barken och lägger sig. Men gör du inte det så var det nog bara en tillfellighet . Men det är klart du kan höra av dig till antisimex om det kommer mer.Lycka till.

• Venusmannen

Är det bara två, och dessutom döda, så behöver du nog inte göra så mycket. Rengöring av fläktfilter bör göras regelbundet.

• älska livet

låter som mjölbagge till beskrivningen

Svar på tråden Fläskänger??!