• Sootie

Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3

Hej!
    Tack, vilka underbara citat! Skönt att det finns fler människor som tänker likadant! Kram

• Sootie

alwilda,
    du måste berätta hur det var på SU med inskrivningssamtalet, vi skall oxå gå där.. 3 timmar.. Oj d e ju en stund! Lova att du berättar hur det var sen är du snäll!!

• Sootie

Skrattig tjej,
    jag tycker att du kan gå in på sjukhusets hemsida och kolla lite vad de har för policy.. (så kan du ju se ålder osv)
    Jag bor i västra götaland och där har de en manual så att alla ska bli behandlade lika. Jag läste i den så att jag visste vad jag har för rättigheter.. De stämde ju inte direkt överrens med hur min lokala gyn hade behandlat mig. Så jag tog saken i egna händer och ringde sjukhuset där de var mycket trevligare!
    Lycka till!

• Sootie

Skrattig tjej-Jag tror att det viktikast är att stå på sig, och att kolla fakta.. Nu vet jag ju inte hur det är där du bor men där jag bor så är det 19 år på utredning och man ska ha försökt i 1 år.. ev. kan det rekomenderas med 2 år om man är ung (obs rekomenderas.. man behöver inte!) Sen tror jag att du inte själv ska tycka att det är ditt fel.. ja visst du har väl ett problem som gör det svårare och som gör att du behöver hjälp.
    Nej var bestämd och ifrågasätt vad de säger om det är något orimligt! Stå upp för dig själv.. Du vet vad som är rätt för dig, och det kan inte någon annan i hela världen veta förutom du!
    Ta kontakt med kvinnokliniken/reproduktionsmedicin på sjukhuset eller om ni nu hade kontakt med någon annan som kan hjälpa er rätt! Lycka till!

• Sootie

Ja jag tycker att de är bra! har ju iofs bara provat nu vid äl så vi får väl se om 1,5vecka hur bra de egentligen var, haha!
    Prova det skadar inte.. jag tänker iaf använda fler om det nu behövs.. Kram

• Sootie

hemskt vad vi vänta.. jag sitter oxå här och hoppas på att den ska låta bli att dyka upp.. men det är väl inte så troligt.. Hoppas kan man ju alltid iaf! Vi var och lämnade prover i går, det känns skönt att man iaf har börjat utreda om tant röd nu skulle dyka upp.. Kram på er.. Hoppas hon håller sig borta

• Sootie

Hej tjejer, helt skumt..
    Jag skulle haft min mens i går.. det kom ytterst lite blod och det har det fortsatt med men jag känner ingenting. Har de 4 senaste månaderna haft så ont att jag inte kunnat röra mig ur sängen.. Fattar ingenting.. testade neg. idag.. ja ja någon som fattar eller har förslag? antar att det bara e till att vänta.. kram

• Sootie

Hej!

I morse kom i alla fall tant röd med smärta och allt!!! Skönt att vi iaf har börjat med utredningen..
    Som tur var har jag iaf fått orudis mot mensvärk och de verkar hjälpa rätt bra.. men det käns ändå inte så bra att det har ändrat sig så mycket..

Rhu- fy vad jobbigt, vet du vad det berodde på? Eller har det bara ändrat sig?

Kram på er!!

Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3