• sunny79

Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3

Jaha.. ännu några månader har gått och det är dax att skapa ännu en ny tråd..... Hoppas att alla gamla hänger med och förgyller även denna tråden!!!....och självklart välkomnar vi alla nya!!!

Ja.... denna tråden är för alla som kämpar..längtar...och väntar på första barnet....där månader har blivit till år....För alla som förtvivlat ser alla andra runt omkring sig "plussa".....men aldrig fått känna lyckan själv.....

För att förtydliga det hela, citerar jag en av mina FL vänners kloka ord om tråden....och hoppas på att ingen tar illa upp då vi igentligen inte vill någon något illa...utan det är våra sorgsna och förvirrade barnasjälar som talar.........

" Om jag har förstått det hela rätt, så är väl ändå tråden till för oss som plågats och våndats över att inte bli gravida ?!
     För oss som kräks på folk som pratar småbarn och blöjbyten, för oss som blivit så bittra att vi spottar efter gravida kvinnor med "bebis"-tröjor på sig..
    För oss som får allergi utav att höra kvinnor prata om "planerade" barn och att de inte vill bli gravida så att de föder i slutet utav december.
    För oss som har gett upp hoppet och hoppats igen, för att ännu en gång ge upp..
    För oss som helt enkelt inte orkar med det hela längre..
    ... annars har jag nog gått fel... "

För nya nyfikna över tidigare diskussioner....här kommer länken....

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m15204500.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m18001446.html

Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-04 11:46:39:
    Alla är välkomna nya som gamla trådisar!!!!
  • Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3
  • Sootie

hemskt vad vi vänta.. jag sitter oxå här och hoppas på att den ska låta bli att dyka upp.. men det är väl inte så troligt.. Hoppas kan man ju alltid iaf! Vi var och lämnade prover i går, det känns skönt att man iaf har börjat utreda om tant röd nu skulle dyka upp.. Kram på er.. Hoppas hon håller sig borta

• 00Humlan00

Ja det är tur att det finns många med samma problem fast än man känner sig ensammast i världen. Vill att ett mirakel ska komma till mej och min älskling åxå...Försöker tänka på allt bra vi har åxå...ser framemot att flytta ihop igen efter ett stort uppbrott och jag känner mej lyckligast i världen för att få vara med mr Right. Men ändå han längtar nog lika mycket som jag i smyg men killar har kanske inte samma panik känsla varje gång man inte blir gravid...Jag menar det är ju vi som känner det i kroppen äl och röda damen varje månda efter månad...Jag vill ha ett "LIV" i mej är det så mycket begärt?

• Maja 79

*skuttar in, snor en öl från sunny *

Är hemma igen, har haft fullt upp ett tag!
    Festat och firat studenter..

Mensesatan kom idag.. (igen..) I morgon ska jag försöka få tag i BM för att se om jag får insemineras innan hösten....

Man blir faan inte lyckligt utav att vara olycklig..
  • sunny79

*öppnar ännu en öl och sträcker fram till Rhu*....nu slår vi runt vännen.....behövs lite glädje och bus här.... *höjer ölen*....Skååål

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Alwilda......nu jäklar!!!!! *kniper åt tummarna som sjutton för er*........ PLuset känns inte låångt bort för er nu då!!!!

..........*sätter på lite bra musik och rockar loss så här på en torsdag*:.....

Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
  • skrattigtjej

hej allijopa

fortf ingen mens på beräknad dag

ahh ja blir galen

snyft studsa ut ur tråden och önska alla en god natt..
    ska till halmstad imon tidigt... till eftermiddagen...
    ska hämta min nya damsugare hehe jippi..
    och imon elle nästa vecka kommer förhopnings vis mitt 3 bredband mammas 3 telefon med kontantkort, Min och sambons 2 datorer (1 varsin) en spel data till han en laptop till mig.. och sedan ikea på lördag prova ut möbler osv jippi kul...
    på söndag vet ja ej, städa

och snart flytta    gush va ja längtar..
    och skolan då i augusti

Emmy
  • Meduziz

Min mens har inte kommit heller efter förra. Har som molvärk över livmodern men ingen mens i sikte.
    Testade igår men det var neg.
    Mår illa som ett härke heeeeela tiden. så fort jag äter nåt eller inte äter nåt.
    Därför testade jag.
    Vad fasiken kan det då vara jag mår så illa av?

Heaven won't have me and hell's afraid I will take over.
  • skrattigtjej
    Meduziz skrev 2007-06-15 00:23:17 följande:
    Min mens har inte kommit heller efter förra. Har som molvärk över livmodern men ingen mens i sikte.Testade igår men det var neg.Mår illa som ett härke heeeeela tiden. så fort jag äter nåt eller inte äter nåt.Därför testade jag. Vad fasiken kan det då vara jag mår så illa av?
    stackare jag lider med dej...
    Mamma tjatar på mig att jag ska gå till vårdcentral, att testerna kanske inte visar nåt på mig, jag tror inte hon förstår allvaret med att vara barnlös... Elle så gör det ont i henne när jag går igenom samma sak som hon gjorde...
    suck jag önska man kunde må bättre nån gång..
    Jag har gått upp ännu mer i vikt..
    Bara går upp går ju fanken inte ner..
    Förvåna mej inte om det är överskott av vatten igen
    suck ja hatar dem vatten drivande tabletterna...
    Och inget tecken på mens..
    Kanske bäst det ig, ska till ikea imon prova soffa osv haha snyggt om man lämna avtryck i sofforna
    krama om
    Emmy
  • bluebride

hoppas att mensens inte väntade besök beror på att det funkar *hoppas*

• Maja 79

*sjunger högt*
    -Skål för djuuurgååårn ska de va...
    *tar en öl och dansar med sunny*

Tja, vad ska man göra i sommar då ?! Sola, bada ?!
    -NÄE!! För jag brännde mig efter 3 timmar idag! Så oruttinerat, det var inte ens första gången i solen.. Har ju solat flera gånger juh....

Ska till BM på tors.. Ska se om vi hinner med lite insemination, hon ska vara borta under midsommar, men enl mina beräkningar borde jag ligga på dag 12 på mån efter midsommar... så det borde gå.. *hoppas hoppas*

Meduziz; Klart att mensen inte kommit, du e juh gravid..

*kör lite racerbil i awildas autoban till passage*

Humlan;

Förstår hur du känner, livet suger varje gång skrället kommer.. (Eller inte kommer.. vi har ju lite olika problem här i tråden...)

Man blir faan inte lyckligt utav att vara olycklig..
  • skrattigtjej

FAN ALLTSÅ

LIVET SUGER JUST NU

KAN NÅGON HJÄLPA MEJ jag har raseri och skratt samt gråt anfall vartannat..
    jag har skit skalle bank troligen av värmen och känne fan som mensen komme hela tiden men denna gången ingenting..
    och förra helt jävla rosa

MIN KROPP ÄR PAJ FINT

ja tänke inte käka mer provera... dem hjälpe ju  ändå inte

Emmy
Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3