• ShootingStar

Akta Graco babyskydd med bas????

nån här som en akta graco bilstol? Ett sånt babyskydd med bas?
    För vi har nämligen lånat ett sånt nu av en kompis och försökte idag installera dne i bilen. Det gick lätt och smidigt, men tycker att bebisen blir i ett så sittande läge... Nån mer som upplevt det så? Tycker det känns lite väl sittande för en nyfödd sen som knappt kan hålla nacken... (bf om 6 dagar)
    har läst bruksanvisningen på internet men det står inget av nytta där... Den där indikatorn på sidan visar ju blått, med andra ord att den är i rätt läge... men tycker ändå inte det känns rätt för en så liten bebis... Den har ju i princip samma lutning som storasysters (som är 2 år ) bilstol som är en cosmic, å i den sitter hon ju liksom ganska rakt... det ska ju inte en nyfödd göra...

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • Svar på tråden Akta Graco babyskydd med bas????
  • ShootingStar

nån måste väl ha en sån???

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • snusan30

Hej

Har en sådan, kan säga att jag tycker vår dotter sitter lite som en påse nötter, men när vi skulle åka hem från BB så sa en sköterska att hon kunde inte sitta bättre än hon gjorde, jag tror inte att du behöver oroa dig, tycker att det är en bra och smidig bilbarnstol, Lycka till!

• Majan78

Vi har också en sådan till sonen som nu är snart 4 mån. Håller med om att de sitter lite som en hösäck. Väldigt framåtlutade, huvudet åker lätt framåt... men antar att det ska vara så eftersom vi verkligen har kollat så indikatorn är rätt. I övrigt är den en smidig stol, om än en aning tung att bära på.

• de blir en flicka

har oxå den! jag håller med dig, men har du inte ett baby inlägg som man sätter i stolen liksom bara trär de 3 rämarna igenom???
    De ha vi!
    Den har funkat bra men nu när vår lilla tjej snart är 4mån. så känns den förliten med inlägget o förstor utan efter som de då blir som du säger nästan helt sittande.....

• miyak

Har en sån. tycker också att hon ibland hamnar väldigt rakt i ryggen. vi har vinklat sätet lite så att sittdelen (på sätet) höjdes och då tycker jag hon åker bättre. det är olika på olika bilar också.
    Dottern är 5mån nu och det har gått bra i den stolen hela tiden så det är nog mycket att man själv är orolig att det inte är bekvämt.

• Miss Snö

Japp jag har oxå en sån, tyckte precis som du så jag åkte tillbaka till affären och de sa att det skulle vara så.

• AdoXa

Hm, vi har en sådan men har inte alls tyckt att hon ser ut att sitta obekvämt i den! Tvärtom har både vi och alla andra som sett den (som tvärtemot oss faktiskt har lite bebis-erfarenhet ) tyckt att den ser extremt bekväm ut! Hon har alltid sovit gott i den och verkat tycka att den varit mysig.
    Nu är hon 3 månader och vi har tagit ut den där extra "babystoppningen", det blir lite ostadigare för huvudet men det verkar fortfarande vara bekvämt tycker jag.

Ett minus är att stolen TOM väger strax över 4 kilo så det blir en hel del att släpa runt på.

• aktuelle

den är tuuung, det tycker jag är värst. dottern ser lite obekväm ut när hon somnar i den, men dden är i rätt läge enligt indikatorn så det är tydligen så det ska vara. ska inte fiffla med vinkel pga säkerheten. Om stolen lutar för mycket bakåt blir ju det mer kraft på huvudet och över axlarna :S

• linus

Det beror även på hur skålade säten bilen har.
    Årets modell kan man däremot reglera basen på för att det ska bli bättre.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias & Nelly ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mama72
    AdoXa skrev 2007-06-04 22:13:15 följande:
    Hm, vi har en sådan men har inte alls tyckt att hon ser ut att sitta obekvämt i den! Tvärtom har både vi och alla andra som sett den (som tvärtemot oss faktiskt har lite bebis-erfarenhet ) tyckt att den ser extremt bekväm ut! Hon har alltid sovit gott i den och verkat tycka att den varit mysig. Nu är hon 3 månader och vi har tagit ut den där extra "babystoppningen", det blir lite ostadigare för huvudet men det verkar fortfarande vara bekvämt tycker jag. Ett minus är att stolen TOM väger strax över 4 kilo så det blir en hel del att släpa runt på.
    Håller med! Vår dotter sitter bra och hon stormtrivs i babyskyddet.
Svar på tråden Akta Graco babyskydd med bas????