Pottor, pottor och fler pottor...
Just precis. Kanske inte någon viktig fråga, men vilken potta har ni till era barn och hur trivs de med dem? har ni flera av olika sort och pris eller hur har ni löst det hela?? Tacksam för tips och idéer!!
Just precis. Kanske inte någon viktig fråga, men vilken potta har ni till era barn och hur trivs de med dem? har ni flera av olika sort och pris eller hur har ni löst det hela?? Tacksam för tips och idéer!!
Har en helt vanlig BabyBjörn pottstol och den har funkat finfint! Stabil, enkel att flytta och lätt att tömma :)
Onödigt köp: Sittringen till toaletten - den har min dotter aldrig använt! Hon sitter på den ordinarie och det har hon gjort i stort sett från "blöja av"... Hon varvar toa/potta! :)
Babybjörns hjärtepotta! Superbra! Jättenöjd med den! Stadig med en liten kant runt om som man kan ställa foten på när pottsittaren är klar och lyfter på rumpan så slipper man att pottan "fastnar" i rumpan och skvalpar över!
Den är även lite högre i fram och passar därför bra till pojkar som kan ha en tendens att pinka utanför om man inte kollar så att den lille är nere i pottan... Nu har ju jag en tjej så det sista är för mig "hörsägen" men jag förstår hur de menar!
Vill bara svara att det absolut inte är en oviktig fraga. Min son har provat sig igenom tre stycken innan han har velat sitta pa nagon. Den första var en superbillig stor grej som tydligen var jätteobekväm för han sa aj aj och reste sig upp direkt. Da akutlanade vi en av grannen som hade lite rundare kanter och da gick han med pa att prova iallafall. Den tredje är en superergonomisk grej som vi fick som gava sa jag vet tyvärr inte var den kom ifran. Helt plötsligt gick pottandet som en dans. Han kan sitta där nästan hur länge som helst nu. Jag har uppfattat det sa att det beror pa sittkomforten, sa välj med omsorg! Jag har hört fran flera att babybjörn blivit väl mottaget av smattingarna!
Tackar för alla tips och råd vi fått hittills. Tar gärna emot fler!!! Såklart vi inte tycker det är oviktigt med pottor, då hade vi ju inte frågat...:) Men det finns kanske andra som tycker... Har ju hört om fler med problem liknande Kornblumes så just därför tänkte vi kolla upp lite innan vi shoppar loss.
Vi har en BabyBjörn pottstol hemma, funkar perfekt.
En vanliga (rosa) på landet, lite lägre och ser lite obekvämt ut att sitta på, men funkar perfekt ändå.
En pottstol av okänt märke hos mormor och morfar, funkar bra den med bortsett från att den är lite krångligare att ta bort själva pottan efter utfört besök
tycker att det är en smaksak, alla funkar lika bra enligt mej.
Vi har en baby björn pottstol, en vanlig från ikea o en toa-ring.
Babybjörn pottstol, vanliga små pottor utan lite ryggstöd gillar inte dottern.
Vi köpte en superbillig (spelande) potta på Ge-Kås. 40 spänn tror jag den kostade. Eftersom vi har en son (kiss överallt när snoppen når över kanten) vänder vi honom så att han sitter bakochfram och det fungerar jättebra.
Babybjörns pottstol har vi - jättenöjda är både vi och sonen! Vi främst för att den är stabil och tack vare lilla pottskålen (eller vad man ska kalla det) som man kan lyfta ur och tvätta så blir det mycket enklare än en vanlig (tex babybjörns hjärtformade som mormor & morfar har).
Vi har sittring oxå, enda sättet att få sonen att våga sitta på toaletten (när vi ville få honom dit för att slippa tvätta nr2 ur pottan, lata javisst). Med ringen gillade han verkligen toastolen!
Det verkar som att det även gäller för dom sma: smaken är som baken - delad!