• Alvi

Ont i "sittbenen", de där benen rakt under rumpan. Foglossning?

Min BM fattar typ inte vad jag pratar om när jag försöker förklara att jag har ont i benen som går precis under rumpan. De som man känner om man sitter med rak rygg på en stol...

Det gör asont när jag har suttit länge, typ kört bil länge, eller så....

Det måste väl vara foglossning, eller?

• Svar på tråden Ont i "sittbenen", de där benen rakt under rumpan. Foglossning?
  • Ylle

foglossning är ju mer i höfterna, men det kanske kan kännas så också...

jag får ont ovanför rumpan och vid blygdbenet.

• Granada

Jag har haft precis lika dant i början av min graviditet. gick dock över för att bra tag sedan. Vet dock inte om de var foglossningar eller ej men hade samma fundering...

• Havssmulan

Ja det är foglossning, frågade min BM...har oxå ont
    i sittbenen å jag förklarade det precis som du!

• luddigamaskrosen

Ja det är foglossning, hade det precis som du i båda mina graviditeter.

• Augustiblomman

Jag tror faktiskt inte att det behöver vara foglossning. Är i 31:e veckan och har sedan några veckor tillbaka börjat få samma problem, har svårt med t ex längre bilresor eller att gå på bio för jag får så ont i "sittbenen" i rumpan. MEN jag har varit med om samma känsla i samband med vanlig viktökning, utan graviditet, några gånger förr i mitt liv.

• Kristin24

är det inte bara träsmak i rumpan då...för att man suttit för länge. Jag känner min foglossning i ljumskarna..det knakar o brakar.

Go och glad Kexchoklad
  • lolafass

Hej,
    jag tycker det låter som bäckenbottensuppluckring. Kommer ofta ca v 20 enligt mammapraktikan - och jag känner igen det! Fick i går vad jag trodde var träsmak i baken - men den gick inte över....

• Tully

Det är inte ischias då? Det gör ont i skinkan vid "sittbenen" och strålar ner mot låret. Jag har haft det tillochfrån hela grav och det gåår över men är oskönt.

• April 99

Instämmer med Maddie82. Jag har ont i bäckenet, höfterna,korsryggen, "sittbenet", rumpan, ner i benet ibland...kontaterad bäckensmärtor/foglossningar av så väl BM, sjukgymnast och läkare.

Svar på tråden Ont i "sittbenen", de där benen rakt under rumpan. Foglossning?