• 03mamma

J*vla golv!!!

Ursäkta språket men... Jävla skit golv!!!
    Började riva köket häromdan, har spacklat och målat väggar.. Det mesta är "förberett", nu var det bara golvet som skulle läggas. Börjar dra bort det gamla limmet (suttit en ful gammal plastmatta) och stora kockler av cementgolvet förljer med.

Pratade med en nu i eftermiddag som säger att vi måste prima(stavas?) hela golvet noga nu och sedan flytspackla hela skiten.
    Fy, levt i byggdamm länge nog nu och nu känner jag att orken bara rann ur mig! Finns det verkligen inget annat alternativ tror ni? Det blev så jäkla jobbigt nu!*tjuter*

• Svar på tråden J*vla golv!!!
  • Kålrot

Ja underarbetet är ju alltid tråkigast. Men också det viktigaste!
    Tänk på vad fint det blir när det blir klart.
    Kämpa på!

• englaspappa

Beror på vad det har varit under från början tex, själv hade jag laggt en 12 mm gips unnder som gol ( dött golv ) men vet ej vad du har under nu och vad du ska lägga det på, kanske du lägger det på övervåningen mm då e det inte så farligt, hade det varit klinkers mm hade jag laggt 24 mm spån skiva o sen gips , primat spånen o sen gispen inna, men det där e så olika hus på vilket tal det e buggt, men efterson jag nyligwn har gått en utbildning på våtrumsäkring, så gäller det samma som matta, / våtrumsäkra, e det avlopp så gäller gimmimanschett o e det avlopp så mins / alla som inte trodde det 1*1 meter vare säg det är gammla regler i källeren eller övervånigen, , dessutom skulle jag tilliita ngn som har sin behörighet inom dessa områden eftersom dom ( måste numer lämna 10 års garanti) HOPPAS DET HJÄLPER NGT,annars får du fråga på så hjlper jag dig, som sagt det beror på var du vistas u huset..

• 03mamma

Okej.. Vi bor i lägenhet(2:a vån), gammalt hus sen -57 tror jag. Nu har jag tagit bort det mesta så det är bara cement kvar i stort sett. Det ska läggas click-golv. Vad tror du?

• Nalle Puh73

Varför tog du bort plastmattan som var där innan? Vi la vårt klickgolv direkt på det gamla golvet. Bara en papp under först.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • englaspappa

Är det stor yta du ska lägga tex över 3m3 så tycker jag du ska lägga platonmatta, förts o främst får golvet andas för det andra håller golver mkt längre, utan sprickor och isärglidningar

• 03mamma

Nu ligger golvet! Vi la på något speciellt spackel för lagning av golv typ, i hålorna.
    På ett ställe sviktar det något men där vette sjutton varför någon skulle gå så det får vara..

Vi var tvugna att ta bort mattan eftersom de hade fuskat på vissa ställen..
    Men men, nu är golvet klart iaf och; Jag är helnöjd!!.-D

• englaspappa

Opps ngt hände.. :D
    förmodade att ni flytspaclade golvet, bara ni blev nöjda så dvs :D

Svar på tråden J*vla golv!!!