• ROKA

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Jag skulle inte vilja att mina barn adopterades av homosexuella, helst skulle jag vilja att ett "normalt" par tog hand om dem. Tycker inte man ska uppmuntra barn till att tycka att homosexualitet är ok eller något att sträva efter, visst homos vara jättebra människor tom bättre än andra, men jag tycker att den traditionella kärnfamiljen är det rätta att sträva efter även om det nuförtiden blir mindre och mindre av sådana. Tror inte at vi av naturen är skapta för att vara homosexuella.

• ROKA

Kajsan

Om man är homo så är man, det håller jag med om. men det kanske går att hindra vissa personer att utveckla sin läggning med tex rätt uppväxt mm, Det kan nog inte klassas som någon sjukdom att vara gay men jag tror att ju mer man låtsas som om det är naturligt mm desto mer kommer det att breda ut sig. en som tex växer upp med bara homos i omgivningen kommer säkert tycka att det är helt naturligt med tex sex mellan två män och inte kanske inte tveka att prova på. Många kanske tycker att det är helt ok, det respekterar jag men jag delar inte den uppfattningen, jag tycker som sagt att barn skall skaffas av man och kvinna och upfostras så.

Vad har hänt med folks moral och värderinar egentligen???

• ROKA

JAg tycker i grunden att alla människor har lika värde, men som alla andra har jag en åsikt om saker och ting, menar absolut inte tex att homosexuella inte ska tillåtas existera eller nåt sånt. Är absolut inte rädd för det heller som någon tycks tro, tycker bara inte att det är något som man ska acceptera som fullständigt normalt.

• ROKA

Om mina barn berättade att de var homo skulle jag såklart acceptera det men jag skulle fortfarande inte tycka att det var normalt på samma sätt som jag skulle acceptera och älska ett tex handikappat barn men inte tycka att det är normalt.
    Jag tycker att man ska skilja på det som är vanligt förekommande och det som är normalt.

Nu kommer jag inte så mycket längre i den här diskussionen, bara att acceptera att alla är olika, man får tycka vad man vill, jag blir inte det minsta upprörd när tex någon tycker helt olikt mig men det gör visst visa andra.

• ROKA

En sista sak!
    jag gör oxå saker/ gillar saker som är "onormala" det kan jag erkänna.
    Vad är det för fel att kalla något onormalt om det är onormalt?
    Varför hyckla?

Om man sedan vill kalla det diskriminering får man väl göra det.
    Jag hr själv tex homosexuella som är anställda på mitt företag, de är jättetrevliga osv, de vet om mina grunläggande åsikter mm men det är inget att bråka om för dem eller för mig.

• ROKA

verkar som om vissa håller med mig till en del iallafall
    Men vad spelar det för roll om man är anonym eller inte?
    Bättre det än att hita på något falskt namn och låtsas vara nån annan!!

Kom å tänka på en sak när jag läste ovanstående inlägg,
    När blir man förnedrad egentligen??
    HAr hört kvinor säga att de blivit förnedrade för att andra kvinnor är med i tex p-rullar!!!!!!

Hur blir de förnedrade?????

Jag blir inte förnedrad för att tex någon annan man gör nåt tok!!!
    Nu kom jag ifrån ämnet, förlåt

• ROKA

politiskt inkorrekt?

så himla korrekt är det väl inte att vara homo enligt jemene man?
    då skulle de väl inte uppleva att de blir diskriminerade så ofta som man bruka läsa å höra.

Jag kanske umgås med en speciell sorts människor vad vet jag? men de flesa jag känner både privat och på tidigare och nuvarande arbete tycker inte att det skulle va ok för dem om homos tog hand om deras barn.

• ROKA

Men det hela handlar ju inte om att ha fördomar, vi vet alla(hoppas jag) vad det innebär att tex vara homosexuell. det handlar väl om hur man vill att sina barn ska växa upp, vilka värderingar, de ska få osv.
    som jag sagt förut behöver det inte vara nå fel på en homosexuell människa i sig, det kan vara precis tvärtom.

En homosexuell kan självklart uppfostra ett barn lika bra som nån annan under samma förutsättningar men frågan här är om vad man tycker är ok och vad man vill. eller hur?

• ROKA

sexuellt beteende och människans mening på jorden är en värdering för mig liksom allt beteende inom andra områden ma kan tänka sig, är inte värdering samma sak som syn på saker?

• ROKA

om du syftar på mig så kan jag erkänna att jag absolut inte är särskilt normal.

Men det har ni väl märkt

Måsste man va det?
    vi diskutterar väl bara åsikter och det är väl inget att bli arg över som vissa blir???

• ROKA

yohanna:

vadå spekulera??

de är väl bara att läsa vad du skriver till mig och dra slutsatser.

Förövrigt får man väl spekulera om vad som heslt i världen
    det är ju det vi tex gör här på forumet hela tiden.

du spekulera tex om hur hemskt det skulle va för mina barn att göra nåt onormalt i framtiden.. varför skulle det vara så hemskt???
    varför måste något onormalt vara hemskt över huvud taget...???
    väldigt stor skilnad på nogåt som inte är normalt och nåt som är hemskt
    tex normala saker kan också vara hemska
    men det beror förstås på vad man tycker är normalt eller inte.
    och vad spelar det för roll, man kan väl diskutera saken ändå?

• ROKA

fördomar eller inte, alla har rätt att ha en åsikt. frågan här var väl vad för slag adoptivföräldrar man skulle välja......

Vad som är rätt eller fel kan ingen säga, man kan bara säga vad man skulle gjort själv.
    och varför ska man hela tiden behöva göra som vissa säger är bäst enligt studier?

Och vad som är bäst enligt studier beror oxå på vad de som gjort studien tycker är bra osv.....

• ROKA

uppfostra förvillade själar att söka hjälp istället för att uppmuntr dem!!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in