Lotusblomman: det stämmer att vi enligt svernsk lag som kom 1985 inte har möjligheten till insemination inom svenska sjukvården. det är tillochmed straffbart att utföra det.
Mitha:
Du skriver att du inte har något emot homosexuella- och jagh tror dej. ändå väcks en del tankar och funderingar när jag läser ditt inlägg.
"ibland känns det onaturligt, man är liksom född med snopp ch snippa och det hör ihop. Man är skapt till att skaffa barn tillsammans. MEN å andra sidan behöver man inte vara bättre föräldrar för det utan två mammor eller två pappor kan vara lika bra för det. För några år sedan tyckte och trodde jag kanske att barnet skulel bli mobbat för att de var barn till homosexuella men utvecklingen går ju framåt och det är ju mer och mer acceptabelt med homosexualitet än vad det har varit. OCh det finns ju fler och fler sätt att bli och få barn på."
(ville inte ta de första meningarna ur sitt sammanhang, så jag tog med allt.)
Men jag undrar iaf: ibland känns det onaturligt, man är liksom född med snopp ch snippa och det hör ihop. Man är skapt till att skaffa barn tillsammans. - Vem har bestämmt det? Vem har sagt att det är så det ska vara?
Du skriver att snopp och snippa hör ihop - men, hur kan man då förklara att i runda slängar 10 procent av sveriges befolkning är bi/homo/trans sexuella? Och vem kan ta ifrån någon rätten att bli förälder bara för att en av delarna fattas?