• Molnet

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Jag lägger ingen vikt vid den sexuella läggningen. Andra värderingar såsom syn på uppfostran, jämställdhet osv är betydligt mer av vikt än sexuell preferens.

maha6305
    det finns många barn som växer upp med ensamstående föräldrar, så jag tror inte att det skulle vara värre eller sämre på något sätt för ett
    barn att växa upp med två män eller två kvinnor.
    Jag tror snarare att det kan vara berikande!

• Molnet

maha

Den boken skulle jag inte ens ta i med tång. Om man är ute efter att fostra barn in i inskränkta, könsstereotypa roller så är den boken en toppen bruksansvisning om hur man "gör" kön. Nåväl.

Jag anser inte att skillnaderna mellan könen är så pass grundläggande att de bör förmedlas vidare till barnen, snarare tvärtom borde vi se likheterna mellan könen och förmedla dessa för att på så sätt kunna fostra fria individer med vuxna förebilder med sunda värderingar och inställning!

En fråga: vad anser du är en komplett människa?

• Molnet

ROKA

Homosexuella människor är inga avarter, de är människor precis som du och jag och minst lika bra föräldrar och förebilder som vem som helst!

Såna här uttalanden får mig att kämpa ännu mer för allas lika rätt i samhället!

• Molnet

ROKA
    För att få bukt med diskrimineringen i samhället måste vi alla ta ansvar och inte ursäkta oss med att det är mer normalt att vara hetero (bara för att man själv inegår i den kategorin), därför är bögar och flator onormala. Vad syftar den typ av uttalande till?

Man hjälper knappast de människor som är diskriminerade att få en chans till frihet och lika rättigheter som majoritetsbefolkningen!

Givetvis får alla tycka, vi lever i en demokrati men någonstans måste man säga ifrån när åsikter blir till fördomar!

• Molnet

maha,
    ska det vara så jobbigt att vara öppensinnad och empatisk och låta människor leva sina liv som de själva önskar utan att placera dem i normala och onormala fack.

• Molnet

Varför har vissa ett behov att uttrycka att andra är onormala, och därmed se sig själv som normal? Det undrar jag.

• Molnet

maha
    Det är lätt att säga när man själv inte sitter i den sitsen att andra ser på en som onormal, blir diskriminerad och som inte borde få ha barn pga sin sexuella lägggning.

• Molnet

GoodNews
    50% av dem som gifter sig skiljer sig och jag antar att majoriteten av dem är hetero. Att man är hetero innebär alltså ingen garanti för en stadig och långvarig relation.

Ingen, varken homo eller hetero går runt och tänker att ja enligt statistik kommer vi skilja oss så därför låter vi bli att adoptera för då är vi (enligt andra?) sämre föräldrar. Hur absurt vore inte det?
    Lika absurt är det att generalisera utifrån något man hört från vänners vänner eftersom ju alla människor lever i olika verkligheter och har olika erfarenhet och uppfattningar! Det trodde jag var alla visste?

Två föräldrar betyder inte automatiskt trygghet - i många fall kan det vara precis tvärtom!

• Molnet

GN
    Jag har läst, jag svarade på ditt senaste inlägg.

• Molnet

Detta skrev du innan GN, något motsägelsefullt:

"Jag har ingen forskning om detta men...

De homosexuella män jag känner är betydligt mer promiskuösa än mina övriga vänner. Jag har frågat dem om det är vanligt och de hävdar att det är så och att det är en utbredd kultur bland homosexuella män. Jag vet ju inte om det är en generell sanning utan kanske bara i denna gruppen. Men OM det vore sant så kanske det innebär att förhållanden mellan homosexuella män i genomsnitt är kortare än i heterosexuella förhållanden. Det vore ett argument varför de skulle var sämre som föräldrar."

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in