• Yiskah

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Gör man inget konstigt av det som vuxen tycker inte heller barnen att det är nåt konstigt. Jag lever med en annan kvinna som hennes fästmö och hon har 4 barn, själv är jag gravid och vi väntar alltså en till. Vi har aldrig smugit eller smusslat med vår läggning och vi skäms inte heller över vår kärlek, och då gör inte heller barnen eller dess kompisar det. Barnen har aldrig fått höra nåt elakt från någon ang. oss. Tvärtom så var det väl en del som tyckte det var lite coolt och häftigt. Klart att "våra" barn också hamnat i trubbel med andra barn ibland, men som sagt ALDRIG för att vi är lesbiska och vi visar upp oss överallt; på föräldramöten, fritids, etc. precis som vilket annat par som helst. Jag tror det är superviktigt att bara vara sig själv och stå för det, för om man själv är osäker då blir andra det också! OBS! Jag bor inte i en storstad!!!

• Yiskah

Anonym 2191692:
    Varför? För att du är man själv?

Nä men alltså det finns ju så många andra att ha som manliga förebilder i samhället och oftast även i den närmaste omgivningen inom släkten. Det är också ett dåligt argument tycker jag för då skulle det ju vara lika synd om barn som växer upp med bara sin mamma och det är ju inte heller helt ovanligt och som nån sa så existerar nästan inte kärnfamiljer längre.

Brodsmulan: Ja jag är helt säker på att fördomar är just baserade på okunskap och rädsla för det som vi inte känner till riktigt. Bota fördomar med kunskap och fakta!
    Men det tar tid, det gör det! Jag märker sån skillnad nu mot för en tio år sedan då jag berättade på jobbet att jag var flata var det ett par tjejer som tog avstånd från mig nån vecka, precis som de trodde jag skulle våldföra mig på dem så fort jag fick chansen *asg*. När de sen märkte att jag inte alls hade det i åtanke började de kunna slappna av och de blev sedermera ett par av mina närmaste vänner och det slutade med att de sprang med mig ut på tjejdiscon. Ok lite OT kanske men jag åsyftade det här med samhällets utveckling

• Yiskah

Ärtan: Du blir inte hatad, vad skulle väl det ge för signal förresten???
    "Här kommer jag som homosexuell men hatar dig för din åsikt men du skall ta mig f-n tycka vad jag tycker!" *asgarv*

Men jag måste säga emot dig på vissa punkter. Visst två kvinnor kan inte få barn (i alla fall inte sängvägen), men det finns ju faktiskt heterosexuella som inte heller kan det, t.ex där en är steril. Då skall enligt det argumentet inte heller sterila ha barn eftersom de inte kan få barn på naturlig väg.

Sen att de skulle behöva en av varje kön till förälder håller inte heller anser jag för då kan man fråha sig vad som är bäst. Två mammor som håller sams och ger barnet kärlek, eller en mamma o pappa som slåss och utsätter barnet för oro. Tycker du då fortafarnde att det ändå är viktigare med en av varje, sen som sagt innan så finns det ju andra förebilder överallt ändå.

Och till sist så hller tyvärr inte heller argumentet att de skulle bli mobbade. Se vad jag skrivit ovan!!!!
    Barn blir mobbade för att de har glasögon, är rödhåriga, kraftiga. Barn är elaka ibland och man kan aldrig skydda sitt barn från yttre hot, för i så fall skulle ingen vare sig hetero eller homo skaffa barn om det vore för barnets bästa för jag anser att alla skaffar barn (om de är önskade vill säga) för sin egen egoistiska sak, annars finns det ju redan en massa föräldralösa barn i världen.

• Yiskah

Du skriver "Är det osannolikt att en del med läggningen "bi" utvecklar homosidan"

Vi kan vända på det: "Är det osannolikt att en del med läggningen "bi" utvecklar heterosidan"

Jag anser att alla människor är "latent" bisexuella när vi föds, sen tror jag man med -eller omedvetet ibland väljer läggning men vi borde ha ett såpass öppet sinne att vi förstår att det är en person vi förälskar oss i, inte ett kön!
    Själv är jag en riktig superflata och se jag hävdar ändå att vi alla har "biet" inom oss. (Även om det tar emot att erkänna det även för mig)

• Yiskah

Homosexualitet ÄR normalt! Det är bara kyrkan och religiösa fanatiker som säger annat för att de väljer att tro på nonsens som står i sagoböcker. Kyrkan ligger tyvärr bakom mycket av vår allas syn på sexualitet överhuvudtaget. Homosexualitet finns bland djur och hos människan och har alltid funnits. Homosexuella har alltid haft och kommer alltid att ha barn. Alla relationer bygger inte på att föda barn och skaffa avkomma, en kärleksrelation bygger på så mycket annat än sex och alla har vi väl sex för annat ändamål än att yngla av oss, eller?

Fatima och Gravid o Lycklig kan ta åt sig: Du kan ju inte jämföra att "leva" med en hund som att vara homosexuell, det var nog det mest imbecilla jag läst här. En hund har ju aldrig valt ett sådant umgänge, medans två vuxna faktiskt har rätt att älska varandra och tanke på vad den man blir kär i har mellan benen. Och du det är väl inte politiker som bestämmer vilka sexuella läggningar som är normalt? Det säger ju sunda förnuftet i alla fall på de flesta av oss!!
    Till din fråga om vad vi tycker om din syn på analsex är lika som djursex så är det helt ovidkommande i denna diskussion och har ingenting med homosexuella som föräldrar att göra!
    Själv blir jag kär i en människa - inte ett kön! Fast alla är ju inte som jag.
    Vissa har så svårt att förstå att ÄKTA kärlek är blind och det beror nog på att dessa inte själva mött den riktiga sanna kärleken, och inte förrän den dagen de gör det, kan de på riktigt förstå djupet i det hela och meningen med det. sen gör ju dessvärre fördomar också att folk låser sig och går runt som med skygglappar och det tycker jag är sorgligt för de går miste om så mycket vackert här i livet.

• Yiskah

Sant är att homosexualitet ansågs vara en sjukdom fram till 1979, därmed inte sagt att det är det. Vad som är sjukt däremot är att vissa människor tydligen ändå har denna syn och det är dem det är synd om, inte oss homosexuella. Det är inte heller synd om barn som växer upp hos oss, det är synd om barn som tvingas växa upp med en mamma och pappa som föraktar andra familjekonstellationer och lägger denna syn på sina egna, vilket bidrar till att våra egna barn far illa pga denna okunskap och egoism.

Fatima: Vem har sagt att jag inte accepterar giftermål mellan tre män och en kvinna? (Säger inte att jag gör det, men du hävdar ju tydligen att jag inte gör det, vilket du inte vet ett dyft om).
    Här i Sverige gör vi inte så, men det finns som du kanske vet vissa länder där det inte är "onormalt" (se beroende på var man bor i för kultur!) att vara man och ha två eller fler fruar!

Att säga att homosexuella skulle vara sämre föräldrar än hetero är som att hävda att araber är sämre föräldrar än svenskar - ingen logik i det alltså! Fast visst finns det folk som säkert tycker det också och det har de all rätt att tycka.

• Yiskah

Det är verkligen underligt hur människan är funtad och vi människor är en avancerad art. Det som skiljer oss från djuren är inte så mycket tror jag mer än att vi har ett självmedvetande och en vilja att utvecklas rent själsligt. Men ändå finns det de som om de fick välja hellre ser till läggning än till kärlek.
    "Kärleken är blind, kärleken är meningen med livet, kärleken är ovillkorlig, kärleken är vägen Gud bla bla", ja så säger vi......men lever vi efter det?? Nej! Och i så fall, vilka ena riktiga hycklare vi människor är. Och DET gör oss till de lägst stående varelserna på denna jord, vilket på ett sätt är synd eftersom vi har möjligheten att använda det som skiljer oss från djuren på ett mer utvecklande sätt men inte gör det.

• Yiskah

Gravid o Lycklig:

Du säger ".....................skulle jag välja det heterosexuella paret EFTERSOM barnet får så mycket bra saker + en faders- och modersgestalt".

VAD exakt är det för bra saker barnet får här som det inte kan få hos två t.ex "mammor".

Nej jag tycker absolut inte du hycklar för att du väljer att hellre vilja lämna barnet till ett heteropar. Däremot tycker jag det är hyckleri att å ena sidan säga att kärleken är vacker oavsett om det är mellan samkönade eller olikkönade och att homokärlek ( citerar dig ) "kan t o m verka ännu vackrare och starkare" för att i nästa mening påstå motsatsen - "skulle jag aboslut låta det heterosexuella paret ta hand om mitt barn" (vaddå absolut?). Sen säger du att du inte tycker du hycklar och att det inte handlar om läggning för att återigen säga "eller det beror ju på hur man ser det men att barnet får två mammor/två pappor går inte komma ifrån." Om detta inte är att hyckla, då har jag helt fått om bakfoten vad ordet hyckleri har för betydelse. Jag hade inte sagt nåt (jo det hade jag nog förresten ) om du hade valt det hererosexuella paret och haft argument för det. Sorry men jag tycker inte att du har nån riktigt godtagbar förklaring på varför du skulle välja som du gör, även om du så klart har all rätt att göra just DITT val.

• Yiskah

Utopia:

Du är vad man kallar för eklektiker. Dvs man plockar ut "godbitarna", man tar alltså in det som känns väsentligt och sållar bort resten i fråga om tro. Även jag är eklektiker kan jag tillägga. Tycker förövrigt du är så j-vla vettig i det du skriver men det beror kanske på att du kanaliserar ovanifrån istället för att bara nämna dina egna personliga åsikter *skrattar lite ironiskt på skoj*.

• Yiskah

Vill bara lägga in ett jädra bra citat från Bimsan från en annan tråd här:

"Personligen anser jag att det inte kan vara naturens mening att homofober ska få föröka sig, för hur blåst är man om man dissar nåt som ger ens egna gener bättre odds?"

Det var det bästa och sannaste någon sagt ang. det här tycker jag!! Vilken klok människa hon måste vara!!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in