• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Det jag mena var att jag inte tycker andra troende eller icke troende är skumma människor eller att jag skulle vara bättre, det vet bara Gud.

• fatima

Yiskah, visst är det så att du inte kan tänka dig att läsa koranen pga alla fördomar som florerar

• fatima

Visst Tristan, det kanske inte räcker, men förutsättningarna att få de rätta "blockeringarna" ökar nog med en tro.
    Jag tror ex att det skulle vara lättare för många att inte vara otrogna om de hade en tro, en tro att Gud ser dem även om deras partner inte gör det.

• fatima

"En av religionens främsta uppgifter är och har varit att bibehålla balans och upprätthålla en viss ordning. Altså att skapa vissa samhällsnormer för att uppnå ett visst syfte, t ex reproduktion. "

Såå politiskt korrekt Skulle vilja se Jesus på korset, skrika LEVE REPRODUKTIONEN, för all del spika fast mig levande, för vad gör man inte för att upprätthålla världsordningen, nej du det köper jag inte.

Så hur ställer du dig till två homosexuella syskon, där det inte kan bli inavel.
    Eller syskon som väljer att sterilisera sig och adoptera?

• fatima

Trevligt att du tittar in, tror du att våra sexuella blockeringar är inlärda?

• fatima

Yiskah, vem var det om du är synsk,nyfiken

• fatima

Försvinner inläggen med automatik om man är anonym?

• fatima

Men eftersom man inte känner igen ett syskon man inte vät upp med på någon "doft" då kan det väl inte vara en genetisk blovkering, för blockeringen uppstår ju bara om man växer upp ihop, kan det inte vara så med alla sexuella känslor.

• fatima

men om det är individen och inte könet, vad är det då som säger att en homosexuell inte kan bli förälskad i motsatta könet?
    Och vad är det då som säger att hetrosexuella inyte egentligen kan bliförälskad i samma kön, om det är individen och inte könet det handlar om.
    Detta styrker ju isåfall det jag sagt hela tiden, man kan lära sig att öppna sina blockeringar helt enkelt.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in