*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
MAHA:
sorry missforstod. jag tar illa vid mig for att jag har so monga goa vaenner som aer homosexuella o jag skulle forsvara dem i vott o torrt!
MAHA:
sorry missforstod. jag tar illa vid mig for att jag har so monga goa vaenner som aer homosexuella o jag skulle forsvara dem i vott o torrt!
Barn blir mobbade av monga anledningar, jag blev mobbad for att min mamma var fronskild och for mitt icke-svenska namn! Tyvaerr so finns det ingen mapp over vem som blir mobbad, utan de som mobbar vaeljer ut sitt offer och hittar nogot fel. Att tro att ett barn garanterat skulle bli mobbad for att de har homo foraeldrar aer lite vael naivt...
Lycka Jones:
good point!
Tror att vorat samhaelle aer mer nymodigt aen konservativt aeven om det finns en skara envetna o raedda maenniskor daerute!
En manlig forebild kan ju finnas i form utav en manlig bekant, en morfar, en gudfar etc.
Good News:
det aer ju bara rena spekulationer och behover inte betyda nogonting! det aer skillnad att vara promiskuos och att ha en oppen instaellning! i ditt resonemang aer ju alla foraeldrar som inte kan fo ett forhollande att go ihop en laengre tid (vad raeknas som en laengre tid? for livet? tio or? fem or, tvo or?) doliga foraeldrar! sorry men det holler inte!
ja det aer klart att det finns optimala omstaendigheter for alla situationer, men en ensamstoende mamma som inte fick sitt aektenskap att go ihop aer ju inte en dolig mamma for det! det var so jag menade.
"Det är inte heller synd om barn som växer upp hos oss, det är synd om barn som tvingas växa upp med en mamma och pappa som föraktar andra familjekonstellationer och lägger denna syn på sina egna, vilket bidrar till att våra egna barn far illa pga denna okunskap och egoism".
oh Yiskah, du slog huvudet pa spiken! jag tror starkt att barn aerver sina foraeldrars fordomar tills de ifragasaetter dem sjaelva, och detta skapar en ond cirkel ifall att de inte upphor att 'dogmatiskt' forakta vissa maenniskor och saett att leva!
Hejja Yiskah!
Fatima:
Du namner att det aer viktigt med manliga respektive kvinnliga konsidentiteter for ett barn. Sjaelv tror jag att konsidentiteter aer nagot som aer kulturellt konstruerat och inte nagot som aer medfott. Vi har all makt att paverka och aendra alla slags konstruktioner naer de blir for gamla och uraldriga.
Tycker faktiskt det aer vaeldigt sorgligt att se sa monga maenniskor vara sa uppslukade av konsroller istaellet for att helt enkelt vara sig sjaelva!
Tristan:
i ditt forsta inlaegg summerade du ihop vad jag ockso har taenkt (men inte vogat saega rakt ut!)
Hejja dig Tristan!