• yohanna

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

OJOJOJ!
    borde nog sitta på mina händer nu men jag är så jävla arg så det går bara inte.

Roka:
    Vad är normalt för dig? "Tror inte at vi av naturen är skapta för att vara homosexuella." Och vem tror du skapar oss eller vad är det som går fel om man blir homo?
    "det kanske går att hindra vissa personer att utveckla sin läggning med tex rätt uppväxt" - jag har haft en superb uppväxt, och världens bästa föräldrar som älskar mig precis som jag är. Jag skulle personligen _aldrig_ vilja ha en förälder som uttrycker de åsikter du precis gjort.

"Vad har hänt med folks moral och värderinar egentligen???" - Vad har hänt med dina som gjort dig så otrolig fördomsfull? Det är faktiskt en bättre fråga.

Och ja, jag blir faktiskt upprörd. För hur kan man säga att man skulle älska sitt barn men inte se det som normalt? Jag hoppas för din skull (coh främst dina barn om du har sådana) att de aldrig gör något onormalt alls.

Far2three:
    suck. suck. suck.
    Vad kan man egentligen förutspå om en gammal, för jag antar att du inte är 20 iaf.. (och kom inte och säg något om min ålder nu - jag e redan förbannad utav helvette på dig.) *ursäkta utsvävningen*

För det första: jag uppskattar iaf att du har sunda värderingar, för det mesta.
    Men våra åsikter går isär om det där med manligt och kvinnligt. Kan mycket väl ha att göra med att vi är från olika generationer´, men jag uppskattar inte att du underminerar mina argument och kallar mina ord befängda. bara så du vet.

Multikapacitet säger du. Varifrån har du faktan att bevisa att det faktiskt är så och att det inte bara är så som normerna ser ut? Det är ju iaf positivt att du säger att vi kan uppfatta det viktiga i det som sägs trots tjatter. Jaha - men nu generaliserar du ju. Du kanske skulle komma och hälsa på mig på mitt jobb där vi är endast är kvinnor. Jag har då aldrig hört något tjatter. Inte heller i skolan eller när jag umgås med mina vänner. Men vi kanske är ett undantag?

• yohanna

Roka:

Självklart - men jag undrade vad du tycker är normalt?

"yohanna verkar vara en sorts människa som blir upprörd när någon annan tycker nåt annat än henne och vill bestämma vad andra ska tycka och säga." - eftersom jag är moderator så ska jag inte själv agera i ärendet men jag anmälde dig precis för personligt påhopp. du har inte rätten att spekulera i vilken typ av människa jag är.

• yohanna

Anonym: avslöja vem du är, annars har du använt anonymiteten felaktigt.
    Visst får man säga det man vill - men påhopp är inte okej.

• yohanna

vigdis: har läst nodgrannare nu och ber om ursäkt för hastigt dragna slutsater.

ska noglämna tråden nu detta ligger mig lite för varmt om hjärtat för att inte bli så arg.

• yohanna

Tristan: väldigt vackert sagt.

• yohanna

universalwoman: jag undrar, vad är normalt för dig då?

• yohanna

Unioversalwoman: jag såg inga elaka ord eller påhopp.

• yohanna

men universalwoman: "Jag tycker också att det är sorgligt och synd om de människor som är homosexuella och känner sig utanför och ensamma/mobbade."
    Men det är ju precis sånna åsikter som du delgett oss som får oss att känna så..

• yohanna

Moderator anmäler sig.
    Om ni inte lugnar er och slutar blanda in incest och religiös propaganda måste jag stänga tråden - för hets mot folkgrupp.
    /Moderator.

• yohanna

Moderator här igen!
    Som jag skrev igår tilllåts inte paralleler att dras mellan homosexuella och syskonskap/djur/incest etc.
    Om dessa diskussioner fortlöper _trots_ ett andra inlägg från mig nu, så plockas tråden för hets mot folkgrupp.
    / Moderator.

• yohanna

Utopia:

Kan börhja med att säga att debatten varit mycket kritiserad och det har kommit in en hel del anmälningar mot just denna tråd. Även om inget hitills har stridit mot våra medlemsvillkor har vissa inlägg varit på gränsen.
    Att dra paralleler mellan en folkgrupp och djur/incest är något som är både stötande kränkande och provocerande.

Ämnet är det alltså inget fel på alls - det är sättet som diskussionen har formats som är mindre okej.

Självklart är det inte automatiskt hets för att dessa paralleler dras - det är även därför inläggen fortfarande finns kvar. Men eftersom reglerna inte bara innebär det klara språket utan även det etiskt rätta och det som gör att alla ska känna sig välkomna i diskussionen uppmanade jag till att dessa paralleler skulle undvikas då många tagit illa vid sig.

Så du har rätt, hets var inte riktigt rätt utryck, men det är den kategorin det ändå faller under (önskar patrik kunde ge oss lite fler valmöjligheter..) Olämplighet vore lämpligare om än diffust.

Hoppas du fått svar på dina frågor annars kan du vända dig till mig privat så slipper vi avbryta en diskussion som nu är inne på rätt spår igen.
    /Moderator.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in