• Yiskah

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Men de mammor som inte ammar då? Min mamma ammade mig ganska dåligt har jag fått veta, du menar alltså att det är bara just därför jag har fått ett bättre närhetsband med min far? Just din pappa kanske inte är nån gosgubbe helt enkelt Fatima

• Yiskah

Nej jag kan faktiskt inte hålla med dig att det skulle kännas mer naturligt alla gånger för återigen så beror det ju på både vad jag har för personlighet och på vad pappan har för personlighet. Förstår inte varför det skulle vara fel att ha den närheten med en far? Man får ju känslan av att du insinuerar att pappan skulle ha andra tankar än att bara ge kärlek.
    Många tycker dock som du och det har fått många män/pappor att faktiskt ta mer avstånd medvetet från sina barn och vara rädda för att låta barnet t.ex sitta naket i knät och att pussa och gosa med det öppet för att det skulle ses som nåt skamligt och perverst av omgivningen. Ungefär som det här med att det varit så få män som jobbat på dagis och förskola för då har det spekulerats i varför och om de är eventuella pedofiler och vad de har där att göra typ. (Och det är ju helt sjukt att det skall behöva vara så anser jag. Varför skulle inte en far kunna ge kärlek på precis samma sätt som en mor, ja bortsett från amningen då, men alla mammor ammar faktiskt inte och barnet får nog närhet ändå).

• Yiskah

Jag håller verkligen med Fatima (hör och häpna *skratt*) om att vi människor ALDRIG har rätt att döma andra för om man gör det då anser i alla fall jag att man som troende sätter sig över gud. Om jag har fattat det här med religion rätt så är det allra främsta budskapet kärlek men om man då tycker att heterosexuell sådan skulle vara bättre på nåt sätt går den grundlagen i stöpet redan från starten.
    Ni som tror att gud skapade oss alla måste ju då också hålla med om att han faktiskt också skapade bögar och flator och det finaste han kunde ge även oss är ju detsamma; kärleken till varandra.

Universal woman: Du anser det underligt att folk kritiserar Bibeln. Hade varit intressant om det var tvärtom en stor bok som hyllde homosexuella och såg ner på heteron hur ni hade tyckt och känt då, att varje dag under kanske hela livet leva med detta. Håller med om att det dock bara är tolkningar utav Bibeln folk för fram och inte ren fakta och just därför anser jag att man inte skall vara alltför snabb att döma och säga en massa om att såhär är det för det säger gud.
    Får en känsla av att du verkar tro att homosexualitet skulle vara nåt nytt fenomen, ung. som en modefluga men som hotar jordens fortlevnad pga dess popularitet. Du säger också att det inte är normalt men du har fel! Det är fullständigt normalt att vara t.ex bög, om inte, då är det ej heller normalt att vara heterosexuell. Skulle vilja att du definierar betydelsen av ordet normal! Enligt mig betyder det ordet "mest förekommande/vanligast" och jag tror inte heller att vara hetero är det som är vanligast. I så fall tror jag faktiskt att bisexualitet är det som är mest "normalt"/vanligast sen om du kallar dig straight och jag gay, så ligger du och jag på varsin ytterkant av skalan. Du skulle bara veta hur många bara här på Familjeliv som är/ser sig som bisexuella, tror du skulle bli mörkrädd om du visste.

Till sist vill jag säga att om det skulle vara så att gud verkligen tyckte som en del hävdar, sämre om homosexuella och som föräldrar då är det ingen god gud och honom/henne vill inte jag ha att göra med. Sen tycker jag att gud begick stort misstag när vi inte kunde få barn tillsammans och det är det han försöker rätta till nu genom att upplysa folk om att det finns andra sätt :-P Gud är väl inte heller perfekt, gud är som en förälder själv som skänker tröst, som lyssnar, som uppfostrar och det vet vi alla hur svår den biten kan vara

• Yiskah

Nu får ni väl för fanken ta och ge er både Fatima och universal woman. Att folk har fördomar mot homosexuella är pga av okunskap men att folk har fördomar mot religiösa är då ni sannerligen ett gott exempel på att det är befogat att ha för ni sitter här och jämför homosexuella med folk som ägnar sig åt djursex, pedofili och incest och det gör mig redigt förbannad. Ni är så inskränkta att jag har då aldrig varit med om värre och jag skäms å eran guds vägar!!!!!

• Yiskah

Nä även jag slår följe med Tristan, nu har det här gått för långt, det är så lågt och omänskligt anser jag och ser ingen vidare utveckling av denna diskussionen med dessa jämförelser. Det e som att sitta att diskutera politik med en tvååring, det gör man inte för barnet skulle ändå aldrig förstå.

Det är är ta mig fan lägre än Glocalnet!!!

• Yiskah

Jag tar det här som ett jävla påhopp att hela tiden i denna tråd bli jämförd med incestuösa förhållanden Fatima!

Jag tror aldrig som du att "Att lagen kommer tillåta syskon gifta sig och adoptera" såsmåningom. Visst kan jag hålla med om att all kärlek är kärlek och då är den vacker men att medvetet och med vetskapen om att man är syskon eller nära släkt ha ett förhållande och skaffa barn till på köpet är sjukt och icke normalt´! Skillnaden här ligger i att homosexualitet INTE är varken sjukt eller onormalt vilket du hela tiden vill ge sken av. Sen är det ju så att om man blir kär i ett syskon så är det inom en så liten skara men om man är homosexuell så innebär det halva jordens befolkning, dvs att man dras till det egna könet. En som blir kär i ett syskon kan välja bort det och söka nån utanför familjen men jag som homosexuell kan ju inte välja bort alla kvinnor bara för att jag råkar vara lesbisk. Skulle jag bli kär i min syster så tro mig det skulle inte bara kännas fel, det ÄR fel, och jag skulle välja bort henne, sen kan ju själva kärleken jag känner vara hur stark och snn som helst.

"Men det är ju så att större delen av världens befolkning tycker inte att homosexuella skall få adoptera"
    För det första vad vet du om det? Har du gjort nån underökning eller?
    För det andra, vem bryr sig om vad större delen av världen tycker? Större delen av världen sysslar med krig, gör det det befogat då för att det e majoriteten, nej jag anser inte det.

Sen undrar jag vad du skulle tycka om vi började att jämföra religiösa fanatiker med nazister för ärligt talat tycker jag du ligger i den riskzonen. Jag undrar vad som är skillnaden i att du skall jämföra mig med människor som lever i incest och om jag jämför din tro med nazism?

• Yiskah

Hur kan du INTE tycka att all kärlek är vacker? Kärlek är ju kärlek och den i sig är alltid vacker. Oavsett om den är mellan en kvinna och en man, två män, 15 bigamister, ett syskonpar eller Michael Jackson och nåt barn. Kärleken är det ju inget fel på, det är det renaste som finns. Vad som är fel är ju sättet den ibland uttrycks på, som när den riktar sig mot barn av vuxna eller inom familjen.

Jag tycker i alla fall att all kärlek är vacker, det är hur den tar sig i uttryck på som jag är emot i vissa avseenden.

Så du påstår att homosexuella inte är några offer för diskriminering. Vad är det då vi råkar ut för överallt? Varför finns ens då den här tråden?

• Yiskah

Skall homosexuella öka förståelsen för de troendes gräns? *tillåt mig skratta* Ja jo det e kanske klart. Homosexmaffian har ju förföljt kyrkan under alla årtusenden och tvingat de troende leva i skam och skymundan.

Du skriver inte för att jävlas säger du utan för att vi skall förstå. Ja då har du gett dig på ett omöjligt uppdrag kan jag säga, för vi kommer aldrig att förstå varandra. Jag är inte här för att få dig att förstå det som för mig är uppenbart för jag VET att jag aldrig kan omvända dig och detsamma borde du veta. Visst du kanske inte har baktanken att jävlas här men det är ändå så det känns.

• Yiskah

Skall se om jag fattat det här då. Din gräns går vid man och kvinna, det är det enda som skall gälla om du fick bestämma? Vet inte om jag fattar vad du menar med att du förklarat anledningen. Vad skulle den vara? Att din Gud säger så och att det blir barn fast det skall vara i ett äktenskap, är det det som du menar är anledningen?

För om det är din "anledning" så kan jag inte ha förståelse för fem öre för det. Jag tycker det är snävt och inskränkt och rent egoistiskt så det har jag ingen förståelse för. Sen tycker jag inte man skall blanda in nån gud i sånt här för jag tycker att varje människa får ta ansvar för sitt eget och inte lägga det i guds händer eller använda gud som bortförklaring för nåt man själv måste stå för.

• Yiskah

För det första har jag visst sagt varför jag vill dra gränsen och var och jag har inte diskriminerat månggifte. Om tre eller fler vill leva ihop så ser jag inget hinder i det. Själv skulle jag inte vilja göra det eftersom jag då skulle bli väldigt svartsjuk och själv må dåligt att dela min kära med ett gäng andra, men det är av rent egoistiska skäl. Om andra inte lider av att leva så och har det gott så gärna för mig, det är ju inte jag som skall leva i det.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in