Jag håller verkligen med Fatima (hör och häpna *skratt*) om att vi människor ALDRIG har rätt att döma andra för om man gör det då anser i alla fall jag att man som troende sätter sig över gud. Om jag har fattat det här med religion rätt så är det allra främsta budskapet kärlek men om man då tycker att heterosexuell sådan skulle vara bättre på nåt sätt går den grundlagen i stöpet redan från starten.
Ni som tror att gud skapade oss alla måste ju då också hålla med om att han faktiskt också skapade bögar och flator och det finaste han kunde ge även oss är ju detsamma; kärleken till varandra.
Universal woman: Du anser det underligt att folk kritiserar Bibeln. Hade varit intressant om det var tvärtom en stor bok som hyllde homosexuella och såg ner på heteron hur ni hade tyckt och känt då, att varje dag under kanske hela livet leva med detta. Håller med om att det dock bara är tolkningar utav Bibeln folk för fram och inte ren fakta och just därför anser jag att man inte skall vara alltför snabb att döma och säga en massa om att såhär är det för det säger gud.
Får en känsla av att du verkar tro att homosexualitet skulle vara nåt nytt fenomen, ung. som en modefluga men som hotar jordens fortlevnad pga dess popularitet. Du säger också att det inte är normalt men du har fel! Det är fullständigt normalt att vara t.ex bög, om inte, då är det ej heller normalt att vara heterosexuell. Skulle vilja att du definierar betydelsen av ordet normal! Enligt mig betyder det ordet "mest förekommande/vanligast" och jag tror inte heller att vara hetero är det som är vanligast. I så fall tror jag faktiskt att bisexualitet är det som är mest "normalt"/vanligast sen om du kallar dig straight och jag gay, så ligger du och jag på varsin ytterkant av skalan. Du skulle bara veta hur många bara här på Familjeliv som är/ser sig som bisexuella, tror du skulle bli mörkrädd om du visste.
Till sist vill jag säga att om det skulle vara så att gud verkligen tyckte som en del hävdar, sämre om homosexuella och som föräldrar då är det ingen god gud och honom/henne vill inte jag ha att göra med. Sen tycker jag att gud begick stort misstag när vi inte kunde få barn tillsammans och det är det han försöker rätta till nu genom att upplysa folk om att det finns andra sätt :-P Gud är väl inte heller perfekt, gud är som en förälder själv som skänker tröst, som lyssnar, som uppfostrar och det vet vi alla hur svår den biten kan vara