• Yiskah

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Brottsbalken, andra avdelningen, kap 6 paragraf 6..

"Har någon, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, samlag med eget barn eller dess avkomling, döms för sexuellt umgänge med avkomling till fängelse i högst två år.
    Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har samlag med sitt helsyskon, döms för sexuellt umgänge med syskon till fängelse i högst ett år."

Det är olagligt att utöva incest.

• Yiskah

Jo alltså jag har t.ex en barndomsvän som jag känt sen jag var pyttig, jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna känna några såna känslor för henne. Hon är SOM en syster för mig och de jag har växt upp med sen barnsben skulle jag aldrig kunna inleda en relation med oavsett om vi är släkt eller inte. Men jag förstår inte vad poängen ligger i att jämföra det här med hur homosexuella är som föräldrar?

• Yiskah

Det är inte samma sak att jämföra en lag som stiftats av människan och en som står i en bok. Det som står i lagen skall man följa. Det som står i Koranen eller Bibeln är det upp till var och en att följa, det är inget måste eller "så här är det". Det är ju inte "verklighet", jag vet att det är verklighet för många men alltså inte i den fysiska världen och det är här vi lever just nu.

• Yiskah

Enligt Bibeln är incest okey

Rättegången alla talar om, inte bara i Sverige. Ska man kunna dömas till hets mot folkgrupp för att man citerar stycken ur Bibeln i en predikan?

Med stöd av citat ur Gamla och Nya testamentet beskrev pingstpastorn homosexualitet som en ogudlig styggelse. Läser man Bibeln som en tok (vilket en hel del faktiskt gör in absurdum) är homosexualitet faktiskt syndigt och onaturligt enligt Bibeln, Sodom och Gomorra. Men incest verkar okey, Mos 19:36: Så blev Lots båda döttrar havande genom sin far.
    Och dessa guds lagar tycker folk är helt okej att följa? Nä vet ni vad, som jag sagt innan den guden vill då inte jag ha att göra med!

www.tiger.se/blog/archives/001443.html

• Yiskah

syskonpar utan ansvar

Ett syskonpar i Tyskland lever tillsammans sedan fyra år och har nu fått tre barn tillsammans.
    Patrick, 27, och Susan, 20, är totalt oförstående till den uppståndelse som nu råder i landet efter det att en tysk tidning berättat om dem.

De två äldsta barnen, 3 år och 17 månader, har av läkare konstaterats vara utvecklingsstörda. Treåringen kan varken prata eller gå. Enligt experter beror problemen på bror-syster-förhållandet. Paret hade aldrig några tankar på att använda preventivmedel. "Vi ville ha barn tillsammans", säger de.

Läs mer på:
    trueto.se/2004/08/syskonpar-utan-ansvar.html

• Yiskah

Tack o lov att man e muslim? Har du fördomar mot kristna och andra religionsutövare? Vad jag aldrig har förstått riktigt är varför alla religiösa oavsett inrikting VET att just deras tro är den enda rätta. Det heter ju "att tro" av en anledning och det just för att man tror, man VET inte och det skall man inte förglömma. Ni går runt och tror en massa, ni vet inte.
    Både Bibeln och Koranen är ren rappakalja enligt mig och samma sak som att starta en religion från Rödluvan och vargen, med de rätta orden och manipulationerna och argumenten så skulle även det gå hem hos vissa och då skulle ju deras tro vara sann för just dem.

• Yiskah

Hålla sig i skinnet eller utöva våld i guds namn? Ja tycker det e fler våldsrelaterade brott i guds namn än utan jag.

Hålla sig i skinnet skall man knna göra utan att binda sig till en gud anser jag.

• Yiskah

Har du inga fördomar? *ler* Du undrar jag varför du inte redan uppnått Nirvana. Jo just det för att du är muslim och det finns inget Nirvana i Islam. Vad jag menar är att jag tror att den dagen vi är perfekta så att säga, då det inte längre finns något för oss att lära här i livet på jorden, då kommer vi inte heller hit. Alla har fördomar, även jag och jag är nästan perfekt så har även du och det vet vi alla.

• Yiskah

Anonym NR: 2392119

Där åker du på en varning!

Varför måste du vara anonym? Vad är det du döljer egentligen?
    Mig behöver du inte berätta för jag är nämligen synsk

• Yiskah

Ja det var det jag tänkte. Jag nämnde just innan att jag själv råkade va anonym en gång och det resulterade i en varning. Man måste se upp med det där.

• Yiskah

JennyH: Jag håller fullständigt med dig och jag tycker det är på tiden att fler än jag kommer in i denna tråden och ryter ifrån på skarpen om man så skall behöva bli otrevlig till på köpet. Vi jämförs trots allt på var o varannn sida här fortfarande med incest, sen får de komma och påstå att de gör det för att diskutera blockeringar. Bara en dålig ursäkt och bortförklaring. Klart man blir förbannad! Och det handlar inte om osäkerhet som Fatima säger, tvärtom. De religiösa är proffs på att manipulera med folks hjärnor, vända och vrida på saker till deras egen fördel och sen använder de guds ord som ursäkter och som rättfärdigar deras eget beteende! Jag har respekt för troende som kan tänka själva, men jag har noll respekt för religiösa fanatiker, oavsett om de kallar sig muslimer, jehovas, kristna eller satanister för den delen. Men jag har ju sett en röd tråd följa genom denna långa diskussion och det är att religiösa människor har en syn på saken och alla vi andra en annan och vad säger det? Jo det tycker jag säger allt!!! Sen får ni väl säga att jag har fördomar då, men jag kan säga att jag har sett på nära håll och då menar jag VÄLDIGT nära, vad religiös fanatism kan leda till och hur det kan gå när en religiös människa en dag vaknar upp ur sin koma och skall ut i verkligheten. Då ramlar dennes värld ihop totalt och hur de känner att de levt i lögn och måste bygga upp en ny grund att stå på och med detta kommer skam och skuldkänslor som sitter djupt rotade efter år av manipulerande och ren hjärntvätt "för att en högre makt kallad gud" ser och kommer straffa dig. Detta är så hemskt!!! Hur kan man för den delen pracka på sina barn något sånt här? DET kan jag fråga mig istället för om heterosexuella skulle vara bättre föräldrar än homo. Skall religiösa människor få adoptera?

• Yiskah

Vad som anses kränkande och inte verkar ju oxå vara en definitionsfråga. Läste i en annan tråd om en i Big Brother som tagit sitt kön upp i nyllet på en tjej medan han höll fast henne. Många tycker det här är kränkande men så länge den om blir utsatt för det inte tycker det är en kränkning så verkar det ok!? Hon tjejen mindes knappt dagen efter och verkade inte bry sig om att han gjort detta, alltså kan man inte göra mycket om hon inte vill anmäla själv.

Men jag struntar fullkomligt i om och hur väl och med vilka fina argument och vad ni nu tycker ni har för anledningar till att jämföra här helt oväsentliga saker med hur homosexuella är som föräldrar!!
    JAG tar det som en kränkning, ett påhopp och då är det också det! Men ni bara fortsätter att jämföra sånt och till råga på allt vill få oss att förklara varför vi inte själv likställer vår kärlek med incest. Det har inte med saken att göra. Det är ju absurt!

• Yiskah

DaCiss:

Men du har nog verkligen missuppfattat den här tråden helt och hållet. Du snackar hela tiden om hur naturligt det är med syskonkärlek och att man måste börja prata öppet om det för att få det mer accepterat etc. Men det är ju inte vad denna tråden handlar om eller går ut på; att folk skall förstå varför syskon inleder relationer och vilka rättigheter DE skall ha. Då får ni öppna upp en ny tråd som heter "skulle du låta ditt barn adoperas av ett par incestuösa syskon?" om ni tycker det är en viktig fråga att engagera sig i, det har FORTFARANDE INTE med hur homosexuella är som föräldrar att göra! Sen jämför du oss som är en hel folkgrupp och våra rättigheter med några som är så få att vi inte ens kan räkna dem. Som du själv säger så har homosexuella fått kämpa och som du ser får vi göra det fortfarande varje dag och jag tycker i så fall inte det är värre än så att de som är incestösa i så fall gör samma sak som oss. Ut och visa upp er! Kämpa för er kärlek! Visa hur många ni är och vad ni anser er ha för rättigheter. Vad e det konstiga i det, vi får väl all stå för vår egen sak!

• Yiskah

Utpia: Det var inte alls så jag menade, och jag tycker inte det är det minsta egoistiskt och det tror jag du vet mycket väl. Vad jag menar är att varför skall ni ta på er och debattera för några som vi inte ens vet om de finns. De visar sig ju inte ens öppet, det vore väl ett steg i rätt riktning för dem i så fall, att blotta sin närvaro då.
    Som om jag skulle börja kämpa för aliens och deras rättigheter här i denna debatt, vi vet inte säkert om de finns och om de nu gör det så kryllar det ju inte direkt av dem och sen får de själva visa sig då så man kan göra allvar i saken. Men vad ni fortfarande håller på med och vad ni verkar ha så fullkomligt svårt att både förstå och respektera är att det ni ältar är helt irrelevant i just denna tråd/debatt.

• Yiskah

Kanske är det den som kränker som vet bäst vart den gränsen för kränkning skall sättas då och det är oftast vid sig själv.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in